[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Melinda.

Elmézésedet kérjük, hogy Ige ellenes tanításokat valló emberek beszédeit nem fogadunk el és vitába szállunk vele, de nekünk fontosabb Isten igéje tisztán mint neked tetszeni és faszentként teasütizés közben elnézni hazugságokat.

Ha meg olyan felsőbbrendűségi démonokkal küzdesz mint Tamás akkor rád is az vonatkozik, hogy ezen a területen még nem adtad át magadat teljesen Jézusnak.
Nem biztos, hogy mindenki más jár rossz úton, hanem lehet, hogy te.
Kérj segítséget a pásztorodtól.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az a valaki Jézus nevében kiűzhető belőled.
Mert neked igazából szabadulásokra van szükséged!
Ne őrá hallgass.

Válasz

x y üzente 14 éve

Valaki azt a tanácsot adta, nem érdemes veletek vitatkoznom, és igazából nincs is már kedvem. Higyjetek a saját hitetek szerint, nekem most máshol kell tevékenykednem. Úgyhogy itt és most részemről lezártam a vitát. Az oldalat többé nem látogatom, kiszálltam. Úgyhogy ne címezzetek több írást számomra, mert nem leszek itt.

Válasz

Vörös Györgyné Dávid Melinda üzente 14 éve

Kedves Gizi
Sajnos nagyon ritkán van időm ide belépni, de mindíg össze-vissza vitatkozó emberekbe botlok. A Te válaszodban minden nagyont tetszik, valóban ez egy Keresztény Klub. Elvileg keresztény nem vitatkozik másik kereszténnyel, hiszen JÉZUS GOLGOTÁN KIÖMLÖTT VÉRE ISTEN SZELLEME ÁLTAL ÖRÖKRE ÖSSZEKÖTI MINDAZOKAT, AKIK ELFOGADJÁK AZ ÉLŐ ISTEN EGYSZÜLÖTT FIÁT, A MEGVÁLTÓT, A NÁZÁRETI JÉZUS KRISZTUST. Egy materialista ember viszont nem itt fog megtérni, de minket megpróbálni kilökni a megtapasztalt igazságból, lehetetlen nem normális elképesztő idióta feltételezés. Azaz, tényleg mit keres itt, aki nem ismeri ISTENT, nincs vele megbonthatatlan. állandó kapcsolata, nem hallja a hangját stb.
Az ÚR ÁLDJON
Vörösné Dávid Melcsi

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tomi.

Az a baj, hogy nincsen igazad.
De a kiállásod sem józanészbeli!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Lajos hatalmasat lő......................Góóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóól!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Julianna.

Egyetértek.

Válasz

x y üzente 14 éve

Csak azért van úgynevezett önbizalmam, mivel tudom, hogy keményen kell fellépnem. Hiszen félrevezetni a legkönnyebb. Továbbra is rendületlenül kiállok az igazam mellett és ráadásul mindenkivel szemben, mi szerint nincs pokol. Ha pedig az igazat mondom, nem magasztalom fel magam. Ezt Pál is kifejezte és Jézus is, mert nem hazudhatnak azáltal sem, hogy lekicsinyítik magukat, holott ők nem az átlag szinten voltak. Nem azzal állok elő, hogy én vagyok egy próféta, meg Isten követe, stb, akkor felmagasztalnám magam. De ha azt mondom, hogy tudom az igazságot és ezt elmondom, akkor nem. Persze ellentétes a már megszokottal, ezért gondoljátok valótlannak, és engem az igazságban elbizakodottnak. Épp azt is írjátok, hogy sok embernek nagy a bibliaismerete, miközben gyakorlatban elenyésző a személyisége, meg összezavart. Hát ha valahol össze lehet zavaradni, az épp a hit gyülekezete, mert teljesen átformálják a személyiséget tudatmódosító ráhatásokkal. Technológiákkal is és zavaros elméletekkel is. Azon kívül tönkreteszik az embernek azt a tiszta intim szféráját, ami a kapcsolatok kialakításához adja azt a nemes jellemet, mely előzékenyen tud közelíteni mások felé. Az ember bezárul önmagába, eltorzul a személyisége és többé nem lesz képes igazán elemző és analizáló szemléletre. Mint már írtam, az ember legfontosabb része a gondolkodás, vagyis az értelem, és annak is a mélysége. Salamon mély szívet kapott az Istentől, és igen bölcs és értelmes ember lett. Ő maga hasonlította össze, hogy ez az értelem egyenlő az élettel. Tehát a magasabbrendű értelemre kell szert tenni és akkor fog érteni és látni az ember. Írjátok be az értelem szót egy bibliaprogram keresőjébe, és meglátjátok az eredményt. Az Isten adhat mély szívet és mély értelmet az embernek, amivel képes érteni a felülről származó dolgokat. Ha ezt megakadályozzuk dogmákkal, az értelem elvész, nem fejlődik. Nem táplálhat többé élettel. Zárásul egy olyan mondat, amit magam találtam ki és ilyen helyzetben meg is említem: Az igazság törvény; a törvény értelem.

Válasz

Antal Lajos üzente 14 éve

Kedves Tamás.Elnézést,hogy bele szólok a ti kis vitátokba.Úgy látszik,hogy a
te személyedben új isten,és új elmélet született.Ahogy olvastam,az írásaitokat,
rá kellett jönnöm,hogy az igazi Isten ismeretről,kissé hiányos a te bölcsességed,és tudásod.De semmi baj,az önbizalmaddal,mert te támadhatatlannak,ésaz elméletedet tökéletesnek tartod,de el ne feledkezzél,hogy azt mondja a Szent írás:Aki felmagasztalja magát,
az meg aláztatik,és aki megalázza magát,az felmagasztaltatik.
Nem gondolom,hogy te vagy a vádoló,de az az érzésem,hogy valahol
a Bibliai tudásod,és a gyakorlati megélésed valahol el távolodott
egymástól.Mert tudod más a Bibliai tudás,és más annak a meg tartása,
meg élése,és az Isten igéjével,igzságával való Szellemben való egyesülése.
Tudod,a hívő,és nem vallásos életem során rájöttem,hogy nagyon sok hívő
ember úgy forgatja az igéket,hogy a legnagyobb tévedéseit is a legnagyobb
igazságnak tudja be állítani.Ehhez viszont az kell,hogy az a bizonyos vádoló
kissé össze zavarjon,és zavarossá tegyen mindent!!!

Válasz

Csiszár Julianna üzente 14 éve

Szerintem a gond,általában, hogy a Poklot is, a Mennyet is, a mai konkrétumokhoz kötött elménk annyira elvont fogalmakként kezeli. Pedig Isten mindenből ,, ízelítőt'' ad már itt a földön...

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tamás.

Aki a keresztényekről azt írta korábban ami itt tőled olvasható már akkor amikor még senki sem szállt vele vitába és már akkor az egészet elítélted, az nem jóbi állapot hanem gadarénusi.
Ahhoz pedig Isten kegyelme és ereje kell.
Te kezdted a vitát mindenki elítélésével.
Azután meg meg vagy sértődve azon, hogy mások visszaszólnak neked és megvédik magukat?
Nem ők a rosszak, hanem a te felfogásod a rossz.
De még élsz így megtérhetsz belőle.
Isten meg is szabadít a Démonaidtól.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Bocsáss meg, de sok emberrel találkoztam már, akiknek nagyon nagy Bibliaismeretük volt, s mégis megkérdőjelezték az Istent. Akkor viszont jobban meg kell Őt ismerned. Vagy a Szentírást kell többet elfogulatlanul olvasni. Nem tudom. A vitátoknak pedig nincs értelme, csak felszítja itt a kedélyeket. Írjatok arról, hogyan gyógyítja a lelketeket nap mint nap az Úr, hogyan szabadít meg szorult helyzetekből, tegyetek bizonyságot az Ő erős kezéről, és szeretetéről. Nem lesz köztetek így vita garantálom. Bár, lehet, hogy ennek az oldalnak éppen ez a rendeltetése?

Válasz

x y üzente 14 éve

Az én elméletem nem támadható, sem személyem. Ez csak a ti bűnbakkeresésetek, semmi más. Nagy Gizella volt idáid a leg értelmesebb velem szemben, de ő is téved az első mondatával azzal, hogy megkérdezi tőlem: Tehát nem hiszed az Isten létezését? Hát már hogy ne hinném, ha ennyi mindent írok a bibliai dolgokról? Viszont snki ne áltassa magát azzal, hogy én vagyok a vádoló, és főként ezt Jób könyvéből bizonyítva. Mert maga Jób is egyedül maradt mindenkivel szemben és az ő bajaival. Ennek tetejébe még oktatgatták is az úgynevezett barátai, hogy milyen bűnös lehet, hogy at Isten ennyire bűnteti. De végül Jóbnak adott igazat Isten a barátaival szemben, noha Jób is használt kemény szavakat. Egyik mondata pont ide illik a mi párbeszédünk mottójaként: Nyomorult vígasztalók és haszontalan orvosok vagytok!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tomi.

Úgy tűnik nem csak te hanem az elméleted is több szempontból támadható.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tehát nem hiszed az Isten létezését? MERT SZÁMOMRA EZT AKAROD ITT KIMONDANI. DE, HÁT EZ EGY KERESZTÉNY KLUB, ÍGY NEM ÉRTEM, MIT KERESEL ITT? ÉN AZT MONDOM NEKED NE HIGGY SENKINEK SEM. GYŐZŐDJ MEG A TE IGAZADRÓL. OLVASD EL A BIBLIÁT ÉS LÁSD MEG KI AZ, AKI VÁDOL TÉGED. EGYÉBKÉNT JÓB KÖNYVÉBEN IS KITŰNIK, HOGY KI A VÁDOLÁS NAGY MESTERE, ÉS AZ NEM ISTEN, Ő MEGBOCSÁTANI AKAR,ÉS EGY JÓ CSOMÓ DOLOGGAL SZERETNE MEGAJÁNDÉKOZNI, HA ELFOGADOD. A BIBLIA CSAK EGY TÜKÖR, AMELY MEGMUTATJA A SZÍVÜNK ÁLLAPOTÁT. ETTŐL SEM KELL FÉLNÜNK, MERT VAN RÁ MEGOLDÁS: AZ IGAZ JÉZUS KRISZTUS. DE EZ MÁR A MEGTÉRÉS TÖRTÉNETE LASSAN, ÜGY HOGY ITT HAGYOM ABBA. NEM GONDOLOM, HOGY VALAMI GYŰLÖLKÖZŐ, ISTENTELEN EMBER VAGY. AZT GONDOLOM, HOGY NEM TUDOD, VAGY NEM ÉRTED A MEGOLDÁST, VAGY NEM LÁTOD, VAGY NEM IS AKAROD LÁTNI. MENJ KRISZTUSHOZ,HA IGAZÁN TUDNI AKAROD AZ IGAZSÁGOT, Ő MEGMUTATJA NEKED, MIT KELL TENNED. ÉN CSAK AZT TUDOM, HOGY Ő AZ ÜDVÖSSÉG FORRÁSA, MERT NEM ADATOTT MÁS NÉV A FÖLDÖN, RAJTA KÍVÜL. AKI IGAZÁN, IMÁDSÁGOS LELKÜLETTEL KERESI AZ URAT, AZ MEG FOGJA TALÁLNI.
BUZGÓN KELL KERESNI, ÉS AZ IMÁDSÁGBAN MEG NEM RESTÜLN. EZ ITT A TITKOK TITKA. "KERESSÉTEK AZ ISTENT, AMÍG MEGTALÁLHATÓ..." EGYEDÜL KRISZTUS TUDJA A SZÍVEDET MEGSZÓLÍTANI, SENKI MÁS. KÉRJ HITE, KÉRJ VILÁGOSSÁGOT, KÉRJ NYITOTT SZÍVET ÉS LÁTÓ SZEMEKET. Ő MINDEZT MEGADJA NEKED, HA KÖNYÖRGÉSEIDBEN ŐSZINTÉN ÉS BUZGÓN KÉRED.

NAGYON SOK SZERETETTEL ÍRTAM NEKED EZT, ÉS REMÉLEM, SEMMI FEDDÉST NEM TALÁLTÁL BENNE, MERT NEM ÉRZEK IRÁNTAD ILYEN ÉRZÉST. SEGÍTENI VÁGYOK ÉS NEM ÍTÉLKEZNI. ŐSZINTE SZERETETTEL: GIZUS

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Hát, ez a két-három utolsó mondat nagyon a szívemből jött. Egyébként kár itt hitvitát folytatnotok. Az Istené az ítélet, és nem a miénk, embereké. Jézus nyíltan kimondta: "más akolból is vannak juhaim..." Egyébként pedig legyen mindenki számára mérték az emberek "ítélgetésénél" az, hogy megtermik-e a Lélek gyümölcseit vagy sem. Látható ez mindenki életében, és mindegy, hogy melyik gyülekezethez tartozik. Majd, amikor az Isten elkövetkezettnek látja az időt, megnyitja mindannyiunk szemét, és meglátjuk Őt /lelki értelemben/ és az Ő igazságát. Én az Istent teljes mértékben igazságosnak, és forrón szeretőnek ismertem meg. Nem lesz olyan ember, aki esetleg "hamis hittételek" miatt kárhozik majd el. Az Úr azt nézi, ami a szívben van, mi emberek meg csak a külsőségeket látjuk egymásban. vitatkozunk, pedig nem a mi reszortunk felnyitni a másik szemét. Mi csak megkérhetjük őt, hogy nézzen utána egy-két dolognak, hátha "tényleg" nekünk van igazunk. Az Isten Lelke/Szelleme/ munkálja a személyben az igazság keresését, és a Jézussal való kapcsolatfelvételt, kapcsolatkeresést. Mi magunktól semmire nem vagyunk képesek, Isten kell minden dolgunk elvégzéséhez, hiszen Ő tartja fent az életünket nap mint nap. HA szeretet nincs benned, csak zengő érc vagy és pengő cimbalom!!!!!!!! Ne bántsd a Hit gyülekezetét! Bennük is munkálkodik az Úr, amint te benned is!!! Bár, gondolom, nem bántani akartad őket, csak szeretted volna az igazadat bebizonyítani. Ne félj! Megteszi ezt az Isten s jobban, mint te, vagy én.
Te csak "légy tökéletes és járj előttem." Mózes is 40 évig tanulta az Istentől a türelmet és a szeretetet. Én is ezt teszem. Leülök Jézus lábai elé és hallgatom, mert meg szeretném tanulni tőle a tökéletességet, s azt, hogy hogyan is járjak Ő előtte. de mikor jön a vész, a kemény próbák ideje, Ő kezébe vesz és felemel és még lábamat sem ütöm meg, úgy vigyáz rám.

Kedves Csaba!
Őszintén kívánom neked és Gabinak is, hogy legyetek jó tanulók, és akarjatok tanulni a mi Üdvözítőnktől!!!

Válasz

Horváth Tamásné Gabi üzente 14 éve

A Hit gyülekezetet miért ítéled? Hányszor voltál ott Istentiszteleten? Hány gyülist ismersz? Hányszor olvastad át a Bibliát, mint bármelyik Hites ? Mi ez a nagy ellenérzés és kifejted, hogy mi ítélkezünk, pedig hát a szavaid ostorként pattognak és egyáltalán nem a szeretet vezényel. Mi a Bibliát nem magyarázzuk félre, mert tudnivaló, hogy a Biblia önmagát magyarázza és nem csak olvassuk azt, de értelmezzük is és sok könyvet olvasunk amely segít a helyes értelmezésben. Az anticionizmus valóban pokollal bünteti az Úr és ugyancsak az ítélkezést és a szeretetlenséget. Nálunk a szeretet légköre uralkodik és aki nem jár közénk hogyan is tudná azt megítélni.
Szeretettel üdvözöllek és az Úr áldjon, vegye le a pikkelyeket a szemedről és adjon látó szemet és halló fület.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tamás.

Hogy milyen ember vagy és kinél van az igazság az az írásaidból kiderül.
Bizony tele van az írásaid mindegyike tűzdelve gyűlölettel és mások lenézésével.
De mindenki közül inkább Istennek van igaza.
Ha meg szerinted nem létezik a pokol akkor ezen keresztül más miért is ostoba?
Senki sem mondta, hogy te mondtad volna azt, hogy nincs menny.
A pokoltagadásod logikus következményeként a beszédedből ez a tanuság vonható le.
Ha meg annyira figyelmetlen vagy a saját beszédeiddel kapcsolatban, hogy ilyen nyilvánvaló dolgot nem tudsz észrevenni akkor más területen is az írásaidban össze fogsz ütközni a Biblia állításaival.
De nem is a HIT gyülekezetével vagy a keresztényekkel van neked bajod, hanem Jézussal és Istennel.
Ha Jézus azt mondja, hogy:
"Jobb néked fél szemmel a mennybe menned, mint egész testeddel a gyehennára kerülnöd..." akkor szerintem nem neked van igazad, hanem Jézusnak aki óv bennünket a pokoltól.
Ha Jézus óv a pokoltól te meg tagadod a pokolt akkor közvetve azt állítod amit a kígyó az édenben, hogy nem haltok meg.
De a kígyó nem csak hazudott hanem Istent is hazugnak állította ezzel be.

A zsidógyűlöletről meg magad tettél bizonyságot az írásaidból ezen az oldalon.
Zsidógyűlölők pedig nincsenek a mennyben, mert be sem engedik oda őket.
Jézus maga is zsidó emberként született meg és körül is metélték nyolcadnapon. Minden törvényt betartott amit Mózesen keresztül rendelt az Atya a zsidók számára.
Ha zsidó gyűlölő vagy akkor egyben Jézust is gyűlölöd!!!

Válasz

x y üzente 14 éve

Hát amiket idáig olvastam, az tele van ítélkezéssel, ahogy már a hit gyülekezetétől megszoktam. Isten nevét gyönyörűen fel tudják használni, hogy bebizonyítsák egy másként gondolkodóról a legszörnyűbb dolgokat. Ilyen volt az inkvizíció is. Szépen igehelyekkel alátámasztják, hogy én milyen bűnös vagyok, meg zsidógyűlölő, meg pokolra való és a többi. Aztán küldik nekem azokat az igéket, amiket talán náluk is jobban tudok, hozzáfűzik az általuk kreált magyarázatokat, aminek az a lényege, mennyire Istenellenes vagyok. Csakhogy ezek az igék az ő magyarázatukban sehogysem jók, mert elvakult módon szemlélik, mindenben egy olyan ítéletet látva, amit mielőbb rá kell aggatni egy bűnbakra vagy bűnbakokra, akik állításuk szerint másként magyarázzák a Bibliát. Ezért nem is olyan biztos, hogy nálam van gyűlölet és nem náluk. A pokol nem létezéséről olyan számtalan igehely van, ami tényleg lehetetlenné teszi a pokol létezésének tényét. A ti vádlásaitokban is olyan dolgokkal álltok elő, melynek semmi alapja, mint pl. én szerintem, ha nincs pokol, akkor menny sincs. Ez is hamis vád ellenem, mert én ezt nem állítom. A többi ellenem való magyarázat is hamis vád csupán, mely mondom, a bűnbak keresésetekből származik. Ki az, aki ellent mer állni a ti pokolbéli gyötrelem, vagy más tanotoknak. Na akkor arra máris ráaggatható az összes ítélet és lehet vele éreztetni, milyen súlyosan kárhoztatják ezt a személyt a bibliai igék. Na ez az igazi elvakultság. Ez az igazi gyűlölet, ami szépen be van öltöztetve a szeretet látszatába. Amikor csak meg próbálom mondani az igazat, mert nekem is van igazságérzetem, sőt az igaz dolgok kijelentése mögé való rálátásom, máris zúditják a nyakamba az ítéletet és a Bibliára fogják. Hogy hát az szól ellenem, nem ők. Dehogyisnem ők, pontosan úgy, mint az inkvizícióban, találnak hamis vádakat ellenem, ha nem vallom azt, amit ők. Az én szemszögemből ti ferdítitek el az igazságot, a ti szemszögetekből pedig én. De tudásotok felszínes és ítélkező. Nagyon hosszú lenne ide írni az összes bibliai bizonyítékot, melyek ellene mondanak a lélek halhatatlanságának. De ha leírnám, egyértelművé tenné igazamat, ami ellen nincs érv. Csak bedugnátok a fületeket, hogy ne halljátok. Ez megy a hit gyülekezetében, pontosan ez a hozzáállás. Ezért fogadhatatlan el teljességgel ez a gyülekezet minden értelmes ember számára.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Péter.

Még egy kiegészítést szeretnék tenni az észrevételeddel kapcsolatban:

Amikor az elragadtatásról olvasol a bibliában akkor egy kettősséget látsz.
Az egyik felvétetik a másik otthayatik.
A keresztény és a látszat keresztény felfogásokat elfogadó emberekre is vonatkozik ez.
Az egyik ember azért vetetik fel mert keresztényi életet él és közössége van Isten szellemével ami által az egész evangéliumot elfogadja és szolgálja.
A másik egy tudományos magyarázatokat valló nem szent szellemel átitatott hitéletet élő keresztényt jelöl.
Aki otthagyatok.
De a hittől való szakadás folyamatosan jelen van az egyházban.
Félre értelmezik és magyarázzák a szentírást és ezzel feltételezhető, hogy nem a szent szellemmel vannak betöltekezve hanem egy csaló szellem egy utánzó szellem foglyai.
Érdemes megnézni, hogy egy egy tanítás vagy tanító hogyan kezeli Jézus személyét.
Mit fogad el és mit tagad Jézusból és az ő tanításaiból?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tamás


"Ez az egész magyarázat arra sem méltó, hogy végig olvassam és fárasszam magamat vele"

Nos erre csak két ige jut az eszembe és mindkettő Salamontól való.
Aki arra felel amit meg sem hallgatott azt könnyen megpirongatják.
A másik meg az, hogy a bukás előtt jár a kevélység.
Aki olyan kevély, hogy senkit sem tart arra méltónak, hogy őhozzá egyáltalán mérhető legyen annak már elkerülhetetlen életútján a bukás, sőt a bukások sorozata.

"Kár kioktatnotok engem, mert ilyen szörnylelkű embereknek nem fogadom el a kutyulékait."

Holott a te felfogásod a kutyulék.
Amikor még csak én válaszoltam az írásodra csak nekem írhattad volna azt, hogy kutyulék.
De te rögtön az egész világot illetve az egész kereszténységet kárhozatra vontad.
Azonnal mindenki ostoba és elfogadhatatlan és csak te vagy az okos és az igazság tudója.

Erről is egy ige jut az eszembe:

/Boldogok vagytok ha szidalmaznak és háborgatnak titeket és minden gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem.
Örüljetek és örvendezzetek, mert a ti jutalmatok bőséges a mennyben: mert így háborgatták a prófétákat is, akik elöltetek voltak!/


"Nem csoda, hogy a palesztín mészárlásokat is helyénvalónak, Istennek tetsző dolognak tartja a Hit gyülekezete. Mert mind szörnylelkű Moszados torzszülött, akikben értelem nincs, mert agyon van csapva az agyuk azzal a sok tudatmódosító technológiával, amivel besugározták egész Magyarországot. De nem csoda, mert itt van a legelaljasodottabb nép."

És még zsidógyűlölő is vagy.
Nem igazán vettem észre, hogy a HIT gyülekezete helyeselne valamilyen mészárlást is.
Az állításod hazugság.
A terrorista fészkeket felkutató katonák sem gyerekeket sem felnőtteket nem mészároltak hegyekbe.
Viszont sokszor bebizonyosodott, hogy a Hamasz igen!!
Amit szeretett volna rábizonyítani Izraeli katonákra.
De a hozzá állásod egy kőkemény zsidógyűlölő ember képét mutatja erről Pál apostol írt bővebben:
/20 Mert ha az Isten a természet szerint való ágaknak nem kedvezett, majd néked sem kedvez.
22
Tekintsd meg azért az Istennek kegyességét és keménységét: azok iránt a kik elestek, keménységét; irántad pedig a kegyességét, ha megmaradsz a kegyességben; különben te is kivágatol.
23
Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket.
24
Mert ha te a természet szerint való vadolajfából kivágattál, és természet ellenére beoltattál a szelid olajfába: mennyivel inkább beoltatnak ezek a természet szerint valók az ő saját olajfájokba.
25
Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, a meddig a pogányok teljessége bemegyen.
26
És így az egész Izráel megtartatik, a mint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:
27
És ez nékik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket.
28
Az evangyéliomra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
29
Mert megbánhatatlanok az Istennek ajándékai és az ő elhívása./

Tehát Isten a zsidók iránti elhívása és választása megbánhatatlan.
Ha pedig az ő választása és szeretett népe ellen veted magad közvetlenül Istennel ellenségeskedsz.

A mennyben vannak zsidó származású emberek de zsidógyűlölet nincsen!
Következésképpen a zsidógyűlöleteddel magadat zárod ki a mennyből.
Inkább gondolkozz el a dolgon és térj meg.
Hátha mégis van az a pokol, és megmenekülhetsz tőle.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Egyébként Tamás...

Még csak annyit szeretnék mondani, hogy a legutóbbi hozzászólásodban nagyon sok gyűlöletet és szidalmat látok. Ez nem Isten munkája az életedben. Lehet, hogy nem fog tetszeni amit írok, de ez arra emlékeztet engem, hogy az ilyen gyümölcsök az ördögtől vannak. Függetlenül attól hogy milyen felekezetű embereket szidsz. Tele vannak a gondolataid indulattal csak azért mert valaki másként értelmezi a Bibliát mint te. Én a helyedben levonnám a következtetést hogy azok amikben hiszel milyen gyümölcsöket hoznak az életedben...

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Nem azt bűnteti Isten hogy valaki néhány évig v. évtizedig vétkezett,hanem magát a választást függetlenül az időtartamától és mértékétől. Ha valaki csak egyszer vétkezne, azt is ugyanúgy bünteti Isten, mintha egész életében, mert Ő mindenkinek felkínálta a kegyelmet Jézus áldozata miatt mindenkinek meg akar bocsátani, de csak és csakis annak fog, aki megvallja a bűneit és elismeri, hogy bűnös és elfogadja a kegyelmet.

"Mindnyájan vétkeztek és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül"
Isten ingyen és kegyelemből igaznak fogadja el azt, aki elfogadja a kegyelmet annak ellenére hogy soha nem tudott volna igazzá válni, de mert elismerte, hogy bűnös és hogy Isten igaz volta miatt kellett Jézusnak meghalni mert a bűnt meg kellett, hogy büntesse. Meg is büntette. a büntetést Jézuson hajtotta végre azok helyett akik ezt az áldozatot elismerik, hogy helyettük történt. De akik azt állítják, hogy nekem erre nincs szükségem azokra nem érvényes Jézus áldozata, mert önként döntöttek úgy hogy nekik nem kell Isten kegyelme, amely csak és kizárólag Jézus áldozatára nézve ad. Az ilyen emberekre ítélet vár és sajnos elmondható, hogy saját magukat ítélték el azzal, hogy elutasították Isten kegyelmi ajándékát

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Az ige nem beszél végső megsemmisülésről, hanem az örökké tartó szenvedésről. Aki megsemmisülésről beszél, az becsapja magát is és másokat is... mert bizony az ember szelleme halhatatlan, mint ahogy az angyalok is halhatatlanok, és nem fognak megsemmisülni, mert szellemi lények...csak az változhat, hogy kihez tartoznak, Istenhez v. Sátánhoz. Az a kérdés kinek engedelmeskednek...attól fog függni a sorsuk. A Biblia nem beszél megsemmisülésről, hanem ez csak a humanista gondolkodás terméke, hogy bizony Isten ilyet nem tehet, mert akkor milyen kegyetlen lenne. Ez nem így van. Amíg él, addig mindenki dönthet mellette, v. ellene, de a választás jogát ránk bízta. De határozottan figyelmeztet arra, hogy mi lesz annak a sorsa aki úgy dönt hogy nem kell neki a bűnbocsánat.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Nem valamelyik gyülekezet találta ki a pokol létezését, hanem erre maga Jézus figyelmeztet. De ahhoz hogy az Ő szavát elhidd, előbb meg kell térned a bűneidből és el kell ismerned, hogy ezekről a dolgokról neki van igaza, és nem az emberi okoskodásoknak. Ha valaki Jézus szavát semmibe veszi az saját magára hoz ítéletet. Ez nem fenyegetés, hanem figyelmeztetés.
Ha szerinted nincs pokol, akkor nyilván menyország sincs, és mindenki azt csinál amit akar...szerinted ez így van? aztán meghalunk és vége? Barátom ezzel a hozzáállással nagyon becsapod magadat... mert amikor majd meghalsz, akkor fogsz rádöbbenni, hogy van tovább is... csak akkor már késő lesz. Most még lehet változtatni a véleményeden, de akkor már nem...

Válasz

x y üzente 14 éve

Ez az egész magyarázat arra sem méltó, hogy végig olvassam és fárasszam magamat vele. Kár kioktatnotok engem, mert ilyen szörnylelkű embereknek nem fogadom el a kutyulékait. Itt egy van mindenki ellen, vagyis csak én. Másnak nem adatott értelem? Ha annyira szükségetek van a pokol létezésére, nekem ahhoz semmi közöm, én mosom kezeimet. Mikor beszéltek ti a Biblia tükrében? Soha!!!! Ennyi elbutult lealjasodott embert vontok magatok után, mert hát előre elvégeztetett, hogy a fenevadat imádni fogja az egész föld. Tényleg annyira hasznos nektek az értelmetlen pokolbéli gyötrelem? Megmondom, hogy miért. Mert ahogy már említettem is egyszer, horrormániás szörszetegek, szörnyszülöttek vagytok! Nem csoda, hogy a palesztín mészárlásokat is helyénvalónak, Istennek tetsző dolognak tartja a Hit gyülekezete. Mert mind szörnylelkű Moszados torzszülött, akikben értelem nincs, mert agyon van csapva az agyuk azzal a sok tudatmódosító technológiával, amivel besugározták egész Magyarországot. De nem csoda, mert itt van a legelaljasodottabb nép.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Tamás.

Nem Luther szavait kell mérvadónak tekinteni, hanem Jézus tanítását.
Luther csupán a pokol tisztító tüzére vonatkozóan mondta azt az elhíresült mondatát amit a You Tune-on valaki egy gyenge és igen könnyen megcáfolható "tanításon" keresztül kontextusba próbált helyezni.

Magam is Református családból való vagyok de nem tudok róla, hogy a református egyház a pokolt nem létezőnek nyilvánította volna.

A pokol tanítása ugyanolyan eretnekség mint Azt állítani, hogy Jézus hazudott volna.
Tulajdonképpen a kettő ugyanaz az állítás.

1 Az Ábrahám kebelében tartózkodók bár a pokol mellett voltak, és mégsem a szenvedéseket szenvedték.
Őket első zsengeként vitte fel a megnyitott mennybe Jézus a Kereszthalála után.
Most már mi is oda fogunk kerülni és nem ismerjük meg a pokolt belülről.
Lukács evangéliumában vannak leírva ezek az események födi vonatkozásban.
Ez volt az a pillanat amikor a keresztre feszítés után sok régi szent feltámadt és bement Jeruzsálembe.
Nem is lenne értelme az egésznek ha nem vennénk figyelembe a régi ó szövetségi igéket.
Hova is tűnt volna az édenkert a föld felszínéről?
nyilván úgy tarják, hogy elmosta az özönvíz?
Nem!
Nem pusztította el Isten.
A föld mélyére helyezte.
De amikor ez a rész betöltötte a feladatát egyszerűen felemelte Jézus, úgy, hogy az ottaniakat elköltöztette onnan.
Úgyhogy a pokol mostanra kitöltötte azt a részt is.


2 A tüzes tó nem az egész pokol, hanem csak a szenvedéseknek az egyik helye.
A gazdag ember nem a tüzes tóban volt, hanem a pokolnak azon a részén ahol át lehetett látni az Ábrahám kebelébe.
János jelenéseinek könyve arról szól a vége felé, hogy a pokol is kiadá a halottakat és miután megítéltettek utána vetettnek a kénkővel égő tüzes tóba.
Veszélyes a prófétálások közül pont a pokolra vonatkozó rész tagadása.
Mert az kitörli az ember nevét az életnek könyvéből.

3 Maga kebel a fogadás helye.
Ott üdvözli Ábrahám a megígért fiait.
Nem fekvést és ölbehajtást fejez ki.
Mert rengetegen kerültek már oda.
Sok fejnek kellene ott lenni.....!

4 A történet a pokolba jutott ember érzéseiről és kétségbeeséséről szól.
Maga Jézus beszél rólla.
Miért is hiányozna belölle?
A magvető példázatába sem szőte bele Istent vagy saját magát Jézus, mégis amikor megmagyarázta vastagon ott volt benne az Isten akaratának a beteljesülése és az utolsó idők tömör megfogalmazása és nem csak egy veteményezés van abban.
Még az evangélium hirdetőinek szavára hallgató emberekkel történő dolgok is benne vannak.

"Avagy nem azért tévelyegtek-é mert nem ismeritek az Isten igéjét?"

"És ha valaki elvesz ennek a könyvnek a prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltöri az élet könyvéből....."

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Péter.

Tényleg sokan vannak azok között a "Tudományokat" a hittel szemben előnyben részesítő gyülekezetek között akik tagadják.
Én magam személyesen is tanúsíthatom, hogy a föld mélységeiben van pokol.
Láttam!
Nagyon kemény igetagadás a teljes evangéliumból a pokolról szóló igék figyelmenkívülhagyása, vagy tagadása.
Ha nincs pokol akkor nincs kárhozat, és akkor miből váltott meg Jézus?
Semmiből.
Ha viszont van pokol akkor a megváltás is értelmet kap!

Válasz

x y üzente 14 éve

A Bibliában egyértelműen nincs pokol. Luthert általában mindenhol elfogadják nagy reformátornak. Ezt ő maga mondta: Ezek a szörnyszülött mesék Róma dekrétumainak szemétdombján teremnek. Hogy a Bibliából az emberi romlott értelem levezeti néhány helyről a teljes magyarázatok és helyes fordítások utánanézése nélkül, hogy örökké tartó gyötrelem van, az maga egyfajta fenevad pecsétje. Róma volt az első fenevad, amelyik bevezette a pogány halottkultuszokból ezt a hamis tant, mellyel az embereknek még nagyobb lelki kínlódást okoztak, mert nem volt elég, hogy mágján elégették a másként gondolkodókat, de még az örök gyötrelem tényét is rázúdították a lelkivilágukra. A második fenevad, amely már nem a tengerből jön fel hanem a földből, most itt áll előttünk ugyanezzel a szörnyeteg lelkülettel. Bár Luther azt mondta, most elmegyek Rómába és kiütöm a fenevad fogait, azóta megújult ez a fenevad más formában. Luther nyomdokán én is kiütöm a fenevad fogait.

Válasz

boer peter üzente 14 éve

A pokol létét, avagy örökké tartó voltát egyre többen tagadják. Többek között olyan "ál-keresztény" felekezetek, mint pl. az unitárius-univerzalista egyházak, a hetednapi adventisták, a Jehova tanúi, a christadelphianok, a mormonok, több New Age-es mozgalom, vagy a Magyarországon még kevésbé ismert Christian Science (Keresztény Tudomány) Egyháza, vagy a Religious Science (vallásos tudomány) Mozgalom. De egyre inkább beszüremkedik ez a tagadás a keresztény gyülekezetek hitvallásaiba is, egyre több protestáns evangelikál gyülekezet áll át erre a véleményre. Sőt, néhány katolikus között is megfogant az „üres pokol” lehetőségének félremagyarázása, félreértése, amellyel így az Egyház jó pár dogmájával összeütköznek.

Válasz

x y üzente 14 éve

http://www.youtube.com/watch?v=dt3VRHjmaaw

http://www.youtube.com/watch?v=8-TeevssEj0

http://www.youtube.com/watch?v=LaY5bNkN8Ps

Válasz

x y üzente 14 éve

A gazdag és a Lázár története

„Vala pedig egy gazdag ember, és öltözik vala bíborba és patyolatba, mindennap dúsan vigadozván: És vala egy Lázár nevû koldus, ki az õ kapuja elé volt vetve, fekélyekkel tele. És kíván vala megelégedni a morzsalékokkal, melyek hullanak vala a gazdagnak asztaláról; de az ebek is eljõvén, nyalják vala az õ sebeit. Meghala pedig a gazdag is, és eltemetteték. És a pokolban felemelé az ő szemeit, kínokban lévén, és látá Ábrahámot távol, és Lázárt annak kebelében. És ő kiáltván, monda: Atyám Ábrahám! könyörülj rajtam, és bocsásd el Lázárt, hogy mártsa az ő ujjainak hegyét vízbe, és hűsítse meg az én nyelvemet; mert gyötrettetem e lángban…” (Luk.16,22-24)

A gazdag és a Lázár történetét olvasva sok keresztényt megkísért a gondolat, hogy az Úr által elmondott példázatából dogmatikai tételeket fogalmazzon meg. A halál utáni élet milyensége, üdvösség és kárhozat tanítása épül erre a példázatra. Pedig ez veszélyes. Miért? Talán meglepő egy átlag Bibliaolvasó ember számára, de ez a példázat teljes egészében nem Jézus Krisztustól származik. A gazdag és Lázár története ugyanis, a farizeusok nyomán széles körben elterjedt közfelfogást tükrözi. Komolyabb igemagyarázók ezt többé-kevésbé el is szokták fogadni. Legtalálóbban talán Varga László, erdélyi református lelkész fogalmaz, aki ezt a történetet „népies elemekkel átszőtt” példázatnak tekinti.
Josephus Flavius, az első században élt híres zsidó történetíró a Beszéd a görögöknek a hádesről c. művében ír Ábrahám kebeléről, a pokol tüzéről, a kettőt elválasztó szakadékról, a kárhozottak és a vigasztalás helyén lévők beszélgetéseiről. Szinte szó szerint ugyanúgy fogalmaz, ahogyan a Lukács evangéliuma 16. fejezetében maga Jézus. Josephus azonban nem Jézust idézi, hanem a korabeli farizeusi-zsidó tantételekről ír vitapartnereinek. Ebből is látszik, hogy azok nem Jézustól származnak, ennélfogva nem is tekinthetők isteni kijelentéseknek sem, de erre maga a szöveg is utal. Ez a példázat ugyanis, ha szó szerint vesszük tele van teológiai képtelenségekkel. De a példázatokban nem is az egyes elemek a fontosak, amik önmagukban lehetnek tévesek is, hanem a végső következtetésben, a tanúságban van a lényeg. Nézzük hát, hogy a szó szerinti értelmezéssel miért vannak gondok!

1) Ábrahám hosszasan beszélget egy elkárhozott lélekkel. Hogyan lehetséges ez? Ezek szerint a pokolbéli kínokban lévő emberek képesek beszélgetni az üdvösség nyugalmát élvező emberekkel? Agyrém ez, nem pedig biblikus igazság. Ezen túl elképzelhetetlen, hogy valaki miközben elevenen ég a tűzben értelmesen gondolkozni és beszélgetni legyen képes. Ez lehetetlen.

2) A gazdag már rögtön a halála után a pokol tüzében szenved, hisz vissza akarja küldeni Lázárt a testvéreihez, akik még a földön élnek. A Jelenések könyve viszont azt írja, hogy a "tüzes tóba" csak az utolsó ítéletkor "vettetnek" az emberek, a gonoszok feltámadása után, ami az idők végén várható. Addig Jézus szavai szerint a sírban várják az ítélet feltámadását (Jn.5,28-29). Erre egyesek azt mondhatják, hogy igen ám, de a halál és az utolsó ítélet közti időben is van pokoli kínzás. Ez viszont teljesen illogikus, hisz az ítéletről szóló összes bibliai utalás azt tanítja, hogy az utolsó ítélet kihirdetését követi a büntetés. Nincs szó sehol sem az utolsó ítéletet megelőző kínokról (Mt.25). Egyébként is, miféle büntetés az, amit azelőtt kap meg az ember, hogy az ítéletet kihirdették volna felette. E szerint a nézet szerint, a megtéretlenek rögtön haláluk után a pokol tüzébe kerülnek, majd az utolsó ítéletkor egy rövid időre elengedik őket onnan, hogy Jézus megítélje őket, ahol csodálkozva hallják, hogy rossz életet éltek (Mt.25,44) és ezért vissza kell térniük az örök kínok poklába. Mások látván eme gondolat tarthatatlanságát azt mondják, hogy a gonoszok haláluk után még nem kerülnek a pokol tüzébe, de fogva vannak tartva az ítéletre, ahol „rettenetes” várakozásban töltik idejüket. Így viszont saját igeértelmezésükkel kerülnek ellentétbe, mivel a gazdag ember – ha a másvilág valósághű leírásának vesszük ezt a példázatot – bizony rögtön a halála után kezd el „gyötrődni e lángokban”. Akárhogy is nézzük ellentmondásba keverednek önmagukkal.

3) Lázár "Ábrahám kebelén" nyugszik. Annak idején ugyanis nem ültek, hanem feküdtek az étkezésnél, s ha szerették egymást, akkor a főhelyen fekvőnek a kebelére (mellkasára) hajthatta az előtte fekvő személy a fejét. Ezt a korabeli zsidó szokást vetíti ki a példázat a másvilágra. A példázatnak eme eleme, így egyértelműen annak a kornak a kulturális viszonyaira utal, s azt sejteti, hogy ez a példázat bizony a korabeli gondolkozás terméke, nem pedig a másvilág valósághű leírása.

4) A történetből valahogyan kimarad Jézus Krisztus, de maga a mindenható Isten is. Csak Ábrahámról van szó, mintha az ő személye lenne a legfontosabb a vigasztalás helyén. A lángokban gyötrődő gazdag, farizeusi szóhasználattal, Atyámnak szólítja Ábrahámot, sőt még
imádkozik is hozzá: "Atyám, Ábrahám, könyörülj rajtam...", Ábrahám pedig "Fiam"-nak szólítja az elkárhozott lelket. Az angyalok Ábrahámhoz (és nem az Úrhoz) viszik Lázárt és Ábrahám az, akinek a kebelén meg lehet vigasztalódni. A példázatnak ezek az elemei is annak a kornak a kissé elferdült, Ábrahám-centrikus farizeusi gondolkozásáról vallanak és pont emiatt intette meg őket már Keresztelő János is (Mt.3,8-9). A Biblia világos tanítása azonban nem ilyen képet tár elénk arról a helyről, ahol a hívők meg fognak nyugodni a maguk fáradozásaitól és boldog örömben együtt lesznek az Úrral, Jézus krisztussal (Róm.14,17; Fil.1,23 Jel.21-22.fejezet).

Ha így áll a helyzet ezzel a példázattal, akkor miért mondta el ezt Jézus Krisztus? Jogos felvetés. Tudnunk kell, hogy abban a korban súlyos társadalmi kérdés volt az iszonyatos nyomor és a vele szembenálló önző gazdagság problémája. A példázatot megelőző versekben éppen a pénz helyes felhasználásáról tanítja Jézus a kapzsi farizeusokat (14.vers), s ezt a tanítást illusztrálja a gazdag és a Lázár történetével. Ennek lényege ugyanaz, mint az irgalmas szamaritánus történetének: aki az Úr előtt kedves akar lenni, az szeresse a rászorulókat, de ne csak szóval, hanem cselekedettel és valóságosan is. A gazdag nagy bűne, hogy nem szereti és észre sem veszi a szenvedő Lázárt, pedig segíthetne rajta. Jézus ettől a részvéttelen, önző magatartástól óv mindenkit. Eme végső konklúziót Jakab apostol így foglalta össze: "Aki tehát tudna jót cselekedni, de nem teszi bűne az annak." (Jak.4,17). A példázatnak tehát nem a részleteiben van a lényeg, hanem a tanúságában. Ha pedig valaki a részletekből akar dogmatikai tételt megfogalmazni, az szükségképpen tévelygésbe jut.

Válasz

x y üzente 14 éve

A gyehenna tüze és a meg nem haló féreg

„… ne féljetek azoktól, a kik a testet ölik meg, a lelket pedig meg nem ölhetik; hanem attól féljetek inkább, a ki mind a lelket, mind a testet elvesztheti a gyehennában.” (Mt.10,28)

Az Úr Jézus itt arról beszél, hogy a bűnösök a testük mellett a lelküket is elveszthetik a gyehenna tüzében, ha pedig – a képes beszéd logikáját figyelembe véve - a test elpusztul, megsemmisül a tűzben, akkor a lélekre is ugyanez a sors vár, vagyis maga az adott ember személyisége, élete is elpusztul. A fenti igehely tehát utal a gyehenna tüzére, s ez az Úr Jézus tanításában sokszor előfordul. De mi is volt az a gyehenna?
A Geenna a héber Ge-Hinnom-ból, "Hinnon völgyéből" a Jeruzsálem dél-nyugati részén lévő völgytorok nevéből származik. Itt gyakorolta Izrael azt a pogány rítust, hogy gyermekeket égettek el Moloknak (Krón.28,3;33,1.6) Jeremiás megjövendölte, hogy e bűn miatt ezt a völgyet öldöklés völgyének fogják nevezni és addig temetik ide a halottakat, hogy hely sem lesz elég (Jer.7,32). Később egyszerűen egy szemétégető teleppé alakították át, s Jézus idejében már csak olyan dolgokat vittek oda elégetni az emberek, amire már semmi szükségük nem volt. Hinnon völgye így egy rossz emlékű, bűzös, állandóan égő, izzó szeméttelep lett. Mindez indította Izrael népét arra, hogy a Hinnom völgyét a gonoszok megítélése helyének, utálat, büntetés helyének tekintse, ahol minden istentelen ember megsemmisül. Jézus, átvéve kortársainak szóhasználatát, a gyehenna tüzével Istennek ítéletét ábrázolja, tehát szó nincs arról, hogy a gyehenna tüze egy túlvilági helyen lángoló kínzóhely lenne, egyszerűen csak egy hasonlat. Ez a tűz Istennek ítélete, s ahogyan volt róla szó, ez ugyan nem zárja ki a szenvedést, de végső soron erre is ugyanaz igaz, mint a tüzes tóra: benne minden megszűnik, megsemmisül.
Most pedig nézzünk meg egy olyan igehelyet, amit maga az Úr Jézus is idéz - ha nem is teljes egészében - a gonoszok végső állapotának illusztrálására:

„Mert mint az új egek és az új föld, a melyeket én teremtek, megállnak én előttem, szól az Úr, azonképen megáll a ti magvatok és nevetek; És lesz, hogy hónapról-hónapra és szombatról-szombatra eljő minden test engem imádni, szól az Úr. És kimenvén, látni fogják azoknak holttesteit, a kik ellenem vétkeztek, mert az ő férgök meg nem hal és tüzök el nem aluszik, és minden test előtt borzadásul lesznek."(Ézs.66,22-24)

Ez az igehely sem beszél emberek kínzásáról, vég nélküli gyötrelméről, hanem éppen ellenkezőleg: az ítéletben elpusztított emberek élettelen holttesteiről, amik figyelmeztető jelként lesznek ott azok számára, akik imádják az Urat. Ezt az igehelyet idézi részben Jézus is, amikor az el nem alvó tűzről és meg nem haló férgekről beszél:

”És ha a te szemed botránkoztat meg téged, vájd ki azt: jobb néked félszemmel bemenned az Isten országába, mint két szemmel vettetned a tüzes gyehennára. Ahol az ő férgük meg nem hal és tüzük el nem alszik” (Márk 9,47-48)

Sokan a „meg nem haló féreg” és az „el nem alvó tűz” képében is az örök szenvedés bizonyítékát vélik felfedezni, ugyanis azt feltételezik, hogy az emberi lélek vagy szellem alapvetően egy halhatatlan szubsztancia, akit ha örökké éget a tűz vagy örökké rágják a férgek akkor nyílván örökké is fog szenvedni mindezektől. De ez nem így van. Egyrészt az ember nem halhatatlan (mint ahogy egyetlen teremtmény sem az), hiszen egyedül Istené a halhatatlanság (I.Tim.6,16). Mi emberek legfeljebb csak törekedhetünk arra, hogy elnyerjük, kereshetjük a halhatatlanságot (Róm.2,6-7), s az örök élet ígéret szerint jár is mindazoknak (de csak nekik!), akik az Úr Jézust befogadták a szívükbe, s az Ő tanítása szerint élnek. Ők valóban halhatatlanságba öltöznek (I.Kor.15,53). A gonoszok viszont biztosan nem kapnak halhatatlanságot csak azért, hogy örökké szenvedhessenek. Másrészről pedig itt is csak egy szándékosan erős, a héber nyelvre jellemző képi megjelenítésről van szó, ami nem jelent többet mint, hogy az ítélet végleges és visszavonhatatlan lesz. A képes beszéd logikáját követve ugyanis, ha a tűz, ami elporlasztja a testet és a féreg, ami megeszi a testet nem alszik el és nem hal meg, hanem folyamatosan végzi „munkáját”, akkor minden bizonnyal az a test soha nem fog többet megelevenedni, vagyis az a személy semmilyen formában nem fog többet élni. De mi a helyzet a következő igével:

„És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre.” (Mt.25,46)

Ez a mondat magától az Úr Jézustól származik, s nagyon komoly kijelentés. Itt nincs képes beszéd és mégis örök gyötrelemről van szó. Hogy van ez? Ezúttal azonban sajnos a pontatlan fordításban kell keresnünk a magyarázatot. Károly Gáspár és fordító csapata ebben az esetben nem pontosan adják vissza az Úr szavait. Az eredeti szövegben ugyanis nem a „basanis” gyötrődni ige, hanem a „kolasin” vagyis büntetni ige szerepel. Ezt a különbséget minden újabb fordítás megteszi és nem „örök gyötrelemről”, hanem „örök büntetésről” beszél. A gonoszok tehát elmennek az örök, véget nem érő büntetésükre, ami a megsemmisülés (II.Thessz.1,9; 2,8; Zsid.10,26-27), az igazak pedig az örök, véget nem érő életre, ami az üdvösség.

Válasz

x y üzente 14 éve

„És a mely szolga tudta az ő urának akaratát, és nem végezte el, sem annak akarata szerint nem cselekedett, sokkal büntettetik meg; A ki pedig nem tudta, és büntetésre méltó dolgokat cselekedett, kevesebbel büntettetik. És valakinek sokat adtak, sokat követelnek tőle; és a kire sokat bíztak, többet kívánnak tőle.” (Luk.12,47-48)

„És ha valaki nem fogad be titeket és nem hallgatja a ti beszédeteket, amikor kimentek abból a házból, vagy városból, lábaitok porát is verjétek le. Bizony mondom néktek: Az ítélet napján könnyebb lesz a Sodoma és Gomora földjének dolga, mint annak a városnak.” (Mt.10,15)

„Jaj neked Korazin, jaj neked Bethsaida! Mert ha Tirusban és Sidinban történtek volna azok a csodák, amelyek bennetek lőnek, rég megtértek volna gyászruhában és hamuban. De mondom néktek: Tirusnak és Sidonnak könnyebb dolga lesz az ítélet napján, hogynem néktek.”(Mát.11,21-22)

„Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok, mert felemésztitek az özvegyek házát, és színből hosszan imádkoztok; ezért annál súlyosabb lesz a ti büntetéstek.”
(Mt.23,14)

Ezekből az igékből valószínűsíthetjük, hogy a bűnösök ítélete differenciált lesz a végítéletkor is. A Máté evangéliuma viszont azt írja, hogy mindenki belevettetik a tüzes kemencébe (Mt.13,41-42) vagy a Jelenések könyve szerint a tűznek tavában. (Jel.20,15). Akkor ezek szerint némelyek csak bokáig fognak állni a tűzben, némelyek pedig egészen nyakig? Nyílván ez bolond beszéd. Ebből is látszik, hogy a tűz nem az örök szenvedésnek, hanem a megsemmisülésnek a helye. Annál is inkább így van ez, mivel a tűznek tavába belevettetik a halál és a pokol is, amik nem személyek, hanem állapotok. Ez a kép köszön vissza Pál apostolnál, amikor arról beszél, hogy mielőtt Isten lesz minden mindenben eltöröltetik, vagyis megsemmisül a halál (I.Kor.15,26). Ha pedig a tűznek tavában belevettetik a halál és a pokol, s ezáltal azok megsemmisülnek (eltöröltetnek), akkor nyílván az oda vetett emberekre is hasonló sors vár. Mindezek alapján azt kell mondani, hogy a „kénkővel égő tó”, de a Jézus által említett tüzes kemence, a gyehenna tüze ill. a külső sötétség is, Isten megsemmisítő ítéletének képes formái. Ilyen képek voltak már az Ószövetségben is, ahol az Úr haragját és ítéletét sokszor emésztő tűzhöz hasonlítják a próféták (V.Móz.9,3; Zsolt.18,9; Ézsaiás29,6; 30,27-30 stb.) Ha jobban megvizsgáljuk ezen igehelyek környezetét, akkor láthatjuk, hogy az emésztő tűz, a harag gomolygó füstje, a zivatar, a forgószél, a jégeső stb. nem mások, mint az ítéletnek, Isten haragjának képes kifejezőeszközei. Nem szabad tehát szó szerint venni ezeket és ugyanez a helyzet a Jelenések könyvében említett tüzes tóval is. Egyszerűen az ítélet megsemmisítő erejét ábrázolják. Mindezek azonban - mint fentebb volt róla szó - nem zárják ki a fájdalmat, mert Isten az utolsó ítélet során, minden embert szembesít önmagával, földi életében elkövetett rossz cselekedeteivel, képmutatásaival, hazugságaival, gonosz indulataival, a másoknak okozott fájdalmakkal és ez bizony nem lesz kellemes. „Lesz ott sírás és fogcsikorgatás” – mondja az Úr. Sokan értik félre ezt a sajátos héber szólást is, és valami szörnyű fizikai kínokra asszociálnak. Pedig nem. A sírás minden népnél, így a zsidóknál is a lelki fájdalom, a szomorúság és az elkeseredettség kísérője (I.Móz.23,2; II.Sám.1,17). Aki pedig a fogát csikorgatja az a Bibliában egy gonoszul haragos, mérges, bosszús ember (Jób 16,9; Zsolt.37,12; Zsolt.112,10; Sir.2,16). Amikor tehát Jézus a „sírás és fogcsikorgatás” kifejezést használja, akkor egy olyan, nem éppen irigylésre méltó lelkiállapotról beszél, amikor valaki egyszerre elkeseredett és dühös, szomorú és bosszús. A kárhozatra jutó emberek fogják ezt megtapasztalni az ítélet napján, mikor szembesülnek azzal, hogy milyenek voltak életükben, s ennek mi a következménye: nem látnak életet a mennyek országában, hanem az örök megsemmisülés lesz az osztályrészük. Bizony lesz mit sajnálniuk. Igazságos az Úr és ezt számtalan ige bizonyítja:

„… az Úrnak ítéletei változhatatlanok s mindenestől fogva igazságosak.”
(19.Zsolt.10)

„Igaz vagy Uram, és a te ítéleted igazságos.” (119.Zsolt.137)

Jézus mondja: „…az én ítéletem igazságos” (Jn.5,30)

Ezek után most nézzük meg, hogy miként bünteti az Atya a világ összes bűnét. Először Ézsaiás próféciájából álljon itt egy rövid részlet, majd a prófécia beteljesedését is látni fogjuk:
„…ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg…Kínoztatott, pedig alázatos volt, és száját nem nyitotta meg…kivágatott az élők földéből, hogy népem bűnéért lőn rajta vereség!” (Ézsiás 53,5.7.8)

„…Jézust pedig megostoroztatván…és bíborba öltözteték őt, és tövisből koszorút tevének a fejére…és verik vala a fejét nádszállal, és köpdösék vala őt… és keresztrefeszítvén őt…az arra menők szidalmazák vala őt … és kilenc órakor fennszóval kiálta Jézus mondván: Eloi, Eloi! Lamma Sabaktani? a mi megmagyarázva annyi, mint: Én Istenem, én Istenem! miért hagyál el engemet?... Jézus pedig nagy fennszóval kiáltván kibocsátá lelkét”
(Mk. 15,15-37)

Igen. Itt az Úr Jézus Krisztusról van szó. Ő az, aki magára vette a világ bűneit, aki bűnné lett érettünk (II.Kor.5,21), aki szenvedett a mi bűneink miatt, és akinek el kellett hordoznia a Mindenható Isten igazságos büntetését nagypénteken. Vajon, ha a valaha élt összes ember bűnének a büntetése néhány óra hosszat tartó fizikai és lelki szenvedést érdemel, akkor igazságos lenne az, hogy egy néhány évtizedig tartó bűnös életet örökké tartó pokolian borzalmas kínzásokkal büntessen az igazságos Isten? Biztosan nem.

Válasz

boer peter üzente 14 éve

Valóban létezik pokol!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Hozzátok csatlakozva, én is azon a véleményen vagyok. Sőt meggyőződésem, hogy létezik a Pokol. Ehhez még azt az üzenetet tenném hozzá, hogy nem véletlenül mondja az Ige, hogy "Félelemmel, és rettegéssel munkáljátok üdvösségeteket". Nagyon szoros az Út, de Isten hűséges, és nem hagy feljebb kísérteni, sőt a szabadulás útját is megmutatja. Csak ne lépjünk le az ösvényről. Szeretlek benneteket testvéreim.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Úgy gondolom én is az Ige alapján, hogy a pokol az egy állapot, de egy konkrét fizikai hely is. Mindkét értelemben rettenetes, és az ellenségemnek sem kívánom!
Jézus az út az Atyához, Ő az út az életre és Ő a feltámadás! Egyetlen esély a pokol elkerülésére!

Válasz

Baráth Erika üzente 14 éve

A pokol az amit nem láthatunk(HADES).A halottak helye vagy állapota. Az
Új.Sz. -ben legtöbször az örök gyötrelem helyét jelenti.De jelzi a halál komor
örömtelen oldalát.Jelenti a megváltatlan emberek ,bűntetésének helyét és módját,az örökkévaló olthatatlan tűznek tavát,és a kűlső sötétség helye.
-Máté:8/12-.Tehát a pokol igenis valoságos,létező hely!!! ,mint az élet-halál
áldás- átok,szép -csúnya,jó-rossz,stb.Ezért e helyett mindenkinek ajánlom,
hogy a szoros keskenyút metalálásával legyen elfoglalva.Dicsőség Istennek!

Válasz