B Ibolya üzente 7 éve

Egy valamit nem mond senki, nem az a lényeg, hogy milyenek vagyunk, hanem az, hogy szeretetbe kellene növekedni. Hisz egyikünk sem tökéletes. Inkább a másikra mutogatunk, pedig Jézus világosan megmondta, hogy mindenki a saját szeméből vegye ki a gerendát. Nem a másikkal kel foglalkozni, hogy milyen, nem a másikat megnevelni hanem mindenkinek önmagának kell tökéletesnek lenni (legyetek tökéletesek Mt 5,48.) Tehát önnevelés van, de ehejet inkább a másikba kötnek bele ezzel elvonják önmagukról a figyelmet, pedig ők sem tökéletesek és tele van a szemük gerendával. Az a keresztény aki nem a másikra ,mutogat, hogy milyen, hanem aki azt mondja szeretetbe kell növekedni mindenkinek. Ez a lényeg.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 11 éve

Levi.

Minnél jobban mosni akarod ezt a bálvány dolgot annál jobban látszik, hogy koszos.
Neked sem tiszta, látszik, hogy benned is van tiltakozás, de magadnak még tudsz hazudni erről, nekünk nem!

Válasz

VAJNA LEVENTE üzente 11 éve

A katolikus templomokban azért vannak szobrok, festmények és más művészeti alkotások, hogy eszünkbe juttassák az ábrázolt személyt. Mint ahogy édesanyánk arcát is könnyebben vissza tudjuk idézni, ha a fényképére pillantunk, épp így jobban az emlékezetünkbe tudjuk idézni a szentek példáját, ha ábrázolásaikat szemléljük. A katolikusoknál a szobrok használata hitoktató célzatú is. A korai egyházban különösen hasznosak voltak a szobrok az írni-olvasni nem tudó emberek oktatására. Sok protestáns hitű testvérünknek is vannak Jézus-képei, ugyanígy léteznek bibliai illusztrációk a vasárnapi iskolások számára. A katolikusok arra is használják a szobrokat, hogy bizonyos személyekről vagy eseményekről megemlékezzenek, éppúgy ahogy a protestáns templomokban is vannak háromdimenziós betlehemek.
szám 21,8-9
S az Úr így válaszolt Mózesnek: "Csinálj egy tüzes kígyót, s erősítsd egy póznára. Akit marás ért és rátekint, életben marad!" Mózes tehát csinált egy rézkígyót és egy póznára tette. Akit megmartak a kígyók, de föltekintett a rézkígyóra, az életben maradt.

De ez mind nem bálványimádás. Isten megtiltotta a szobrok istenként való imádását, de nem tiltotta meg szobrok készítését. Ha megtiltotta volna, akkor mindenféle vallásos tárgyú film, videó, fotók, festmények és minden ehhez hasonló tiltott lenne. De, ahogy a bronzkígyó is mutatja, Isten még a vallási tárgyú ábrázolások rituális célú használatát is engedélyezi. Az úr akkor haragudhat meg ránk, ha egy szobrot istenként kezdünk imádni.
Tehát amikor az emberek tényleg elkezdték imádni a bronzkígyót, mint kígyó-istent, (akit Nechustánnak neveztek el), az igazságos király, Hiszkija elpusztította azt (2Kir 18:4).
2Kir 18,4
Ő volt az, aki a magaslati helyeket lerombolta, a kőoszlopokat összetörte, a szent fákat kidöntötte, és a Mózes által készített rézkígyót darabokra törte. Mert Izrael fiai egészen addig tömjéneztek előtte; Nechustánnak nevezték.

Kiv 25,18-22
Készíts vert aranyból két kerubot az engesztelés táblájának két végére. Állítsd az egyik kerubot az egyik végére, a másikat a másik végére. Az engesztelés táblájának két végére állítsd a kerubokat. A kerubok szárnya fölfelé legyen széttárva, hogy szárnyukkal befödjék az engesztelés tábláját, az arcuk pedig forduljon egymás felé. A kerubok arca tekintsen az engesztelés táblájára. Az engesztelés tábláját helyezd a láda tetejére. A ládába pedig tedd be a bizonyságot, amelyet adni fogok neked. Ott fogok veled találkozni, s a törvény ládáján álló két kerub között, az engesztelés táblájáról közlöm veled mindazt, amit általad Izrael fiainak mondani akarok.
Kiv 26,1
A hajlékot tíz vég sodrott szálú lenvászonból, kék és vörös bíborból és karmazsinból készítsd el. A végekbe kerubok legyenek beleszőve.
Kiv 26,31
Csinálj még egy függönyt kék és vörös bíborból, karmazsinból és sodrott lenvászonból, és művészi munkával szőjj bele kerubokat.

2Krón 3,7-14
Az épületet: a gerendákat, az ajtófélfákat, a falakat és az ajtókat arannyal boríttatta be, a falakra meg kerubokat vésetett. Elkészíttette a szentek szentjének helyiségét is. A hossza - az épület szélességének megfelelően - húszkönyöknyi volt, s a szélessége is húszkönyöknyi. Hatszáz talentumnyi tiszta arannyal boríttatta be. A szegek súlya ötven aranysékel volt. Az emeleti helyiségeket is arannyal borította be. A szentek szentjébe két kerubot is öntetett, és ezeket is bevonatta arannyal. A kerubok szárnyainak teljes hossza húszkönyöknyi volt: az elsőnek az egyik szárnya öt könyök volt, és az épület faláig ért, a másik, szintén ötkönyöknyi, szárnya meg a második kerub szárnyát érintette. A második kerubnak az egyik szárnya hasonlóképpen öt könyök volt, és az épület faláig ért; a másik szárnya - szintén öt könyök hosszúságban - az első kerub szárnyáig ért. Tehát a keruboknak a szárnyai húszkönyöknyire voltak kiterjesztetve. Ők maguk egyenesen álltak a lábukon, és a szentély felé néztek. Elkészíttette az elválasztóleplet is, kék színű, bíbor, karmazsin és bisszus fonalakból, aztán kerubokat hímeztetett rá.
Ez 41,17-20
A bejárattól egészen a templom belső részéig és kívül, és minden falon körös-körül, kívül és belül kerubok voltak meg pálmák. Egy pálma volt két kerub között, és mindegyik kerubnak két arca volt: emberi arca az egyik pálma felől az egyik oldalon, és oroszlánarca a másik pálma felől a másik oldalon. Így voltak ábrázolva körös-körül az egész templomban. A padlótól a kapu felső részéig kerubok és pálmák voltak kifaragva.
Kol 1,15
Ő a láthatatlan Isten képmása, minden teremtmény elsőszülötte.
Józs 7,6-8
Józsue megszaggatta ruháját, s arcra borulva feküdt a földön az Úr ládája előtt egészen estig. Ő is, a nép vénei is hamut szórtak fejükre. Józsue szólt: "Ó, Uram, Uram, miért engedted, hogy ez a nép átkeljen a Jordánon? Azért, hogy most az amoriták kezére adj és megsemmisíts bennünket? Ó, bár maradhattam volna a Jordánon túl! Bocsáss meg, Uram! Mit mondjak, mikor Izrael meghátrált ellenségei előtt?

2Sám 6,13-16
Amikor azok, akik az Úr ládáját vitték, hat lépést tettek, feláldozott egy marhát és egy hizlalt bárányt. S táncolt is Dávid - teljes erejéből - az Úr előtt, közben egy vászon efod övezte. Így vitte fel Dávid és Izrael háza ujjongás és harsonaszó kíséretében az Úr ládáját. Amikor azonban az Úr ládája bevonult Dávid városába, történt, hogy Saul lánya, Michal kinézett az ablakon. Amikor meglátta, hogy Dávid király ugrál és forog az Úr előtt, szívében megvetette.
1Kir 3,15
Amikor Salamon fölébredt, látta, hogy álma volt. Visszatért Jeruzsálembe, az Úr szövetségének ládája elé lépett, és égőáldozatot mutatott be, majd bemutatta a közösség áldozatát, és ünnepi lakomát rendezett szolgáinak.
1Kir 8,5
Salamon király pedig és vele egész Izrael annyi juhot és marhát áldozott a láda előtt, hogy sem megszámolni, sem fölbecsülni nem tudták.
1Krón 16,4
Dávid levitákat állított a láda elé mint szolgálattevőket, hogy az Urat, Izrael Istenét áldják, magasztalják és dicsőítsék:
Az antikatolikusok néha a MTörv 5:9-ből idéznek, ahol az Úr a következőket mondja a bálványokkal kapcsolatban: „Ne borulj le ezek előtt a képek előtt!”. Mivel sok katolikus meghajol vagy letérdel Jézus vagy a szentek szobrai előtt, az antikatolikusok összezavarják a szakrális ábrázolások megengedett hódolatát a bálványimádás bűnével.

Bár a meghajlást úgy is fel lehet fogni, mint egy imádsági testhelyzetet, nem minden meghajlás jelent imádást. Japánban az emberek meghajlással fejezik ki tiszteletüket a köszönésnél (ez az európai kézfogás ottani megfelelője). Vagy valaki letérdelhet egy király előtt, anélkül, hogy azt mint istent imádná. Ugyanígy, amikor egy katolikus letérdel egy szobor előtt, hogy imádkozzék, ezzel nem imádja azt, még csak nem is a szoborhoz imádkozik, éppoly kevéssé, mint az a protestáns, aki imádság közben a Bibliával a kezében letérdel, az sem a kezében levő Bibliát imádja, vagy ahhoz imádkozik.
Az izraeli nép történelmének kezdetén valóban meg volt tiltva, hogy Istent ábrázolják, mivel nem nyilatkoztatta ki magát látható alakban. Mivel pogány népekkel voltak körülvéve, ez arra csábíthatta volna az izraelitákat, hogy az Urat valamilyen természeti jelenség formájában imádják: (pl. a bika vagy a nap alakjában).

De később az Úr mégis kinyilatkoztatta magát látható alakban is: lásd pl. a Dániel 7:9-ben: „Amint néztem, egyszer csak trónokat állítottak fel, és az Ősöreg leült. Ruhája fehér volt, mint a hó, fején a haj tiszta, mint a gyapjú. Trónja lobogó lángból volt, kerekei meg izzó parázsból.” A protestánsok az Atyaistennek ezt az ábrázolását használják az ótestamentumi jövendölések illusztrálásánál.

A Szentlélek legkevesebb két látható alakban nyilatkoztatta ki magát: galamb formájában Jézus megkeresztelkedésekor (Mt 3:16, Mk 1:10, Lk 3:22, Jn 1:32), valamint lángnyelvek formájában Pünkösdkor (ApCsel 2:1-4). A protestánsok is alkalmazzák ezeket az ábrázolásokat ezen bibliai jelenetek illusztrációinál, vagy amikor Szentlelket ábrázoló kitűzőket viselnek, vagy galambot ábrázoló matricát tesznek az autójukra.

De ami még ennél is fontosabb: Fiának megtestesülésekor az Úristen látható alakban nyilatkoztatta ki magát nekünk. Szent Pál szerint: „Ő a láthatatlan Isten képmása (görögül: ikón-ja), minden teremtmény elsőszülötte.” Krisztus a láthatatlan, végtelen Istennek az érinthető, isteni “ikonja”.
Az Egyház egyértelműen elismeri és elítéli a bálványimádás bűnét. Amit az antikatolikusok nem vesznek figyelembe, az az a különbség, amely a között áll fenn, hogy egy kő- vagy gipszdarabot istenként imádunk, vagy a között a vágyakozás között, hogy a mennybéli Krisztusra és a szentekre emlékezünk, és ezért tiszteletükre szobrokat készítünk. A vallási tárgyú ábrázolások készítése és tisztelete százszázalékosan a biblikus alapon nyugszik. Aki ennek az ellenkezőjét mondja, nem ismeri kellőképpen a Szentírást.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 11 éve

Levente.

Úgy kell összefogni, hogy a bűnt mindenkinek el kell hagynia.
A katolikusok nem a kereszténység négerei, ez nevetséges és ilyenre nem is utaltam, a bűnt jelen esetben a Máriázást és a szobrok előtt való hajlongást a faragott képek előtt való szolgálatot kell elhagyni.
Levente:
Önnek is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De nagyon, nagyon, nagyon!!!!!!!!!!!!
Bálvány imádással, bálvány imádóval nem lehet összefogni.
mindenkinek minden bűnével fel kell hagynia és abban valósul meg az összefogás.
Nincsen olyan hogy utálja a bálványokat az úr és én az ő tiltására azt csinálom és akkor még el is várom tőle, hogy üdvözüljek.
Én sem fogok és nem is akarok bálványimádókkal és bálványimádással összefogni.
Krisztus még keményebben mondja ugyanezt, hogy aki őt akarja követni az tagadja meg önmagát.
Nem hogy a bálványokat, vagy a bűnöket, hanem még önmagát is.
A Krisztusban össze lehet fogni két megtért bűnösnek, de egy megtért bűnös és egy bálvány imádónak nem lehet összefogni Krisztusért, mert még a megtért is elveszne.

Válasz

Veres István üzente 11 éve

A hiteles forrás Isten Igéje, Aki mindenre megadja a választ. Miért történt az elhajlás? - Róma 1:21.
Mert bár az Istent megismerték, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak; hanem az ő okoskodásaikban hiábavalókká lettek, és az ő balgatag szívök megsötétedett.
22.
Magokat bölcseknek vallván, balgatagokká lettek;
23.
És az örökkévaló Istennek dicsőségét felcserélték a mulandó embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával.
24.
Annakokáért adta is őket az Isten szívök kivánságaiban tisztátalanságra, hogy egymás testét megszeplősítsék;
25.
Mint a kik az Isten igazságát hazugsággá változtatták, és a teremtett dolgokat tisztelték és szolgálták a teremtő helyett, a ki mind örökké áldott. Ámen.
Nem én mondom hanem Isten Igéje.

Bár nagyon sokan vannak akik tanulmányozzák a Bibliát, ez a hivatásuk (foglalkozásuk) mégsem értik. Miért? Mert Isten Szelleme nélkül senki nem értheti. És Isten Szellemének semmi köze a bálványokhoz ( II.Korinthus 6:16).
Vagy I.Timótheus 4:1- illetve II.Tim. 3:1-

Isten Igéje azért jött közénk (többek között), hogy világosságot adjon. Ján.8:12.
Mindent Isten Igéjével kell összehasonlítanunk (magunkat is). Van sok minden amiből meg kell térnünk, de nem emberekhez, hanem az Úrhoz.
Kérdés, hogy ki az úr az életünkben? Akinek engedelmeskedünk.
Jézus Krisztus az Úr és Ő Isten Igéje. Aki tegnap és ma és örökké ugyanaz.
Övé legye MINDEN dicsőség.

Válasz

VAJNA LEVENTE üzente 11 éve

Én egy egészen más összefogásról beszéltem. Az imában való egységről. Ha ön az egységet úgy képzeli el, hogy mindenki csak "fehér" ember lehet és a "szinesbőrüek" mossák magukat fehérre, mert addig nyilvános megvetésben, felcimkézésben van részük akkor vakvágányon vannak. Én hiszem, hogy minden keresztény vallást az Isten fog összehozni és nem emberek. A Miatyánkot pl. a világbékéért, a rászorulókért mindenki el tudja mondani vallástól függetlenül.

Amint már mondtam az agresszió nem Istennek tetsző dolog. A Szentírás túl szent számomra, hogy vele vagdalkozzak. Mi értelme? Hiszen már nyilvánosan el vagyunk itélve. Ön úgy sem arra kiváncsi, hogy mit mivel magyarázunk, csak arra vagyunk jók, mert szükségük van egy ellenségképre. Ha nem lennének a katolikuok lennének mások. Ha az író a katolikus meg az önök vallását hasonlította volna össze nem is szólnék semmit. Akárki is elolvassa utánna jön, hogy torkon ragadjon egy katolikust.

Máskülönben is, hogy imádkozik, csak el kell képzelje, hogy kihez és lám máris megjelenik egy kép a fejében, mert a nagy semmihez úgy sem tud imádkozni. De végül is önt úgy sem érdekli mit mondok, csak egy kontraszt vagyok akire "rátaposva" fel tudja magára hívni a figyelmet.

Még valamit az agresszióról: Nézze Jézus elitélését, védekezett Ő egyáltalán? Akarta a saját igazáról valakit is meggyőzni a bírái előtt? A sátán a kereszt alatt is hogy erőlködött, hogy a saját "játékszabályai" szerint cselekedjen a Megváltó, mutassa meg, hogy Ő az Isten fia, mutassa meg diadalmasságát, szálljon le a keresztről és a "szent agresszió" nevében töröljön el minden gonoszt a föld felszínéről. Belement a játékba -nem. Ahoz, hogy két nemzet tudjon háborúzni mind a kettő egy hullámhosszon kell, hogy legyen. Ezért Jézus rá sem hederített, neki nincs szüksége, hogy egy szintre ereszkedjen a sátánnal. Ehez tartom magam. Ha őszintén érdeklik a dolgok utánna néz. Amíg az agresszió útját járják és amíg önmagukat a katolikusokkal szemben határozzák meg addig nem tudnak egy magasabb szintre jutni.

Válasz

Veres István üzente 11 éve

Jelenések 18:1.
És ezek után láték más angyalt leszállani a mennyből, a kinek nagy hatalma vala; és a föld fénylett annak dicsőségétől.
2.
És kiálta teljes erejéből, nagy szóval mondván: Leomlott, leomlott a nagy Babilon, és lett ördögöknek lakhelyévé, minden tisztátalan léleknek tömlöczévé, és minden tisztátalan és gyűlölséges madárnak tömlöczévé.
3.
Mert az ő paráznasága haragjának borából ivott valamennyi nép, és a földnek királyai ő vele paráználkodtak, és a földnek kalmárai az ő dobzódásának erejéből meggazdagodtak.
4.
És hallék más szózatot a mennyből, a mely ezt mondja vala: FUSSATOK KI BELŐLE ÉN NÉPEM, HOGY NE LEGYETEK RÉSZESEK AZ Ő BŰNEIBEN, ÉS NE KAPJATOK AZ Ő CSAPÁSAIBÓL:

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 11 éve

Levente.

Röviden:
„És mi egyezése a Krisztusnak Béliállal?“
Aki azt mondta, hogy

"4.
Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.
5.
Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyűlölnek.
6.
De irgalmasságot cselekszem ezeriziglen azokkal, a kik engem szeretnek, és az én parancsolatimat megtartják."

Vajon miért akarna összefogni olyanokkal akik ezeket a fennti dolgokat megszegik mikor ott az összefogás a maga igéjében és százmilliós nagyságrendben választják azt az emberek.
Neked is ezt kellene választanod mert a bálványimádó egyházzal tilos összefognia az Istent szerető embereknek akármennyire is mondja Jézusnak, hogy Uram, uram.

Válasz

VAJNA LEVENTE üzente 11 éve

Igazából ezt szerettem volna elkerülni, hogy a beszélgetés ilyen sikra terelődjön. Elöször is ez a dolog nem kéne egy birkózáshoz hasonlitson, hogy ki is kerűljön ki innen győztesen.

A legelső hozzászólásomhoz hozzátennék még valamit: mivel nyilvános cikk akkor a katolikusokat is érinti. Ha a cikkiró az orvos és a katolikusok a betegek akkor mint egy jó orvoshoz illik nem kéne-e a betegség gyökerét megtalálnia mint felszinesen kezelni. Ezért mondtam, hogy a katolikus irásokból kéne kiindulnia és nem abból amit az iró átvett egy másik irótól amit a maga módján ki tudja honnan szerezte és igy már régóta nem azt a gyógyszert alkalmazza amit kéne (ilyen szempontból a Jehova tanúi már kapisgálnak valamit, mert tobbször is használnak katolikus forrásokat)
Ha pontosan pontról ,pontra akar cáfolni akkor vegyen hiteles forrást tanulmányozza és akkor lásson munkához! Az egész jelenleg úgy fest mintha egy ausztrált akar megkérni, hogy meséljen valamit a csárdásról.
Nem-e elég visszásnak tünik, mikor nekem katolikusnak egy más vallású magyarázza el, hogy miben is hiszek?

Higgye el önök sem köttek "meg nem támadási szerződést a sátánnal", amig ez a fajzat itt van közöttünk csak idő kerdese, hogy mikor követnek el főbenjáró bűnöket a maguk soraiból is, ha eddig el nem követtek, csak a média még nem kapta föl.

Naivság azt feltételezni, hogy 2000 év elmélkedés és Szentirástanulmányozás nincs jelen a hitünkben. Mindennek minden cselekedetnek meg van a megfelelő szentirásos magyarázata. Akár mennyire is érzek késztetést, hogy mindezt idézetekkel is alátámasszam, nem fogom tenni ha érdekli utánnajár, én nem erre kaptam elhivást.

Ami engem illet megtaláltam a válaszaimat. Amit olvastam az háborús szellemben iródott és attól egy cseppet sem kerűltem közelebb Istenhez. Nincs értelme a 30 éves háborút újra kezdeni, az már a Vestfáliai békével lezárúlt.

A csodás gyógyulások, megtérések, ha tetszik a nyelveken való beszéd ugyanúgy megvan nálunk is.

Azt tudom biztosan, ha egyik ember a másikat lenézi, vagy föléje helyezi önmagát az már rég nem keresztény. Ha mindezt látná egy pogány ugyan azt mondaná amit Mahatma Ghandi mondott, hogy a keresztények olyanok mint a vizben a kövek kivül nedvesek de belül szárazak.
Az összefogás, az együtt imádkozás nem azt jelenti, hogy én el akarom adni önnek a "bálványaimat", hanem azt, hogyha az emberiség vallástól függetlenül (most nem a New Eage-re gondolok) együtt tudna imádkozni akkor egy kő sem maradna szárazon e világon. Képzelje el mindenki vallástól függetlenül igyekezne betartani a 10 parancsolatot a sátánnak mennyi hatalma lenne a földön? Ezért számomra a Szentirást nem egymás ellenében kell használnunk (ilyenkor hogy örvend a nagy manipulátor), hanem egymásért.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 11 éve

Levente.

Nincs összefogás akkor, ha keresztény szóval takarózva bálványok, képek , szobrok előtti hajlongást akarja eladni az ember.
Mi egyezése Krisztusnak a Beliállal?
Valóban volt olyan időszak amikor a protestáns templomok kiürültek.
Kínában a mai napig is ürülnek ki templomok, mert nem is olyan régen napi 15 ezer keresztényt végeztetett ki a kommunista tiktatúra.
Sőt ma is börtön jár a keresztényeknek.
A mohamedán országokban a rendőrség ki sem megy a helyszínre, ha egy kereszténynek a templom elöt elvágja egy muszlim a torkát. A keresztények nem is mernek a templomba bemenni, mert valaki biztosan Allah nevében megerőszakolja a lányát és a feleségét és a fiát agyon verik az utcán.
Vajon ezek a kiürülések is benne vannak abban a világméretű statisztikában?
Itthon Magyarországon a békés rendszerváltás egyik nagy fékező ereje volt a katolikus egyház.
Az akkori kisebb ellenzéki pártokat a szószékről gyalázták a hívek előtt.
A papok rendszeresen jelentettek a hívekről.
Anyámnak több kollegája részesült zaklatásban és hátrányos megkülönböztetésben, mert olyan dolgokat mondott el a papnak amiket gyóntatáskor mert csak bevallani.
Porul is járt.
De egyébként egyre növekvő tendencia, hogy a Katolikus egyházakat elhagyják a hívek és egyébb keresztény közösségeket keresnek, mert valóban kapcsolatba tudnak személyesen kerülni Jézus Krisztussal és nem szentekhez, meg kőszobrokhoz imádkoznak.
Dél-Amerika nagyon nagy bástyája a katolikus egyháznak.
Mára az elvándorlásonnan százezres nagyságrendű évente.
Ez azért már pár millió embert jelent az utóbbi tíz évre nézve.
Sokan egyszerűen nem járnak istentiszteletre, sőt a kilencvenes évek pedofil botrányai miatt a gyermekeiket sem járatják bibliaiskolába.
Egy része ennek a valláselhagyó rétegnek a kisebb keresztény közösségekben megtalálja a maga helyét.
A hozzám hasonló pünkösdista és szabadkeresztény egyházak taglétszáma öt év alatt az ötven millióból kétszázötven millióra emelkedett de az utóbbi három évben már hétszázmillió szentlélekkel betöltekezett, nyelvekenszoló embert regisztráltak a tagjaik között a kisegyházak.
Így teljesedik be Joel 2:28 próféciája, és most van az az idő amikor kiönti az úr az ő lelkét minden testre?
Szerintem igen.
Jézus Krisztus visszajövetelét ennek kell megelőznie.
Míg a kiüresedett vallások eladják a templomaikat, addig a karizmatikus keresztény közösségek helyhiánnyal küszködnek a hívek sokasága miatt.
Katolikusok, Reformátusok, jehova tanui, unitáriusok, eljönnek ha őszinte istenkeresés van a szívükben és átélik a gyülekezetekben Isten nekik készített csodáit.
Évekig tartó betegségekből gyógyulnak meg egy pillanat alatt, megszabadulnak a cigaretta, alkohol játékszenvedély rabságából.
Igazából te is ezt keresed, ezt a csodatevő, ima megválaszoló istent aki a fiát adta oda értünk váltságul.

Válasz

VAJNA LEVENTE üzente 11 éve

Téves azt feltételezni, hogy a Mária kultusz, meg a "bálványimádás" miatt milliós számban hagynák el az egyházat a katolikusok, sőt szociológiai kutatások vannak (és ezeket nemcsak katolikusok végezték el), hogy hamarább a templomok a protestáns országokban ürültek ki, sajnos, (lásd az eladó templomokat) ezt értem már a két világháború közötti időszaktól kezdődően. Most már lassacskán sajnos a katolikusok is kezdtek ide felsorakozni, de ez inkább a globalizáció, a rosszul értelmezett modernizmus, liberalizmusnak köszönhető. Az emberek eltávolodtak az Istentől.

Igazából a keresztényi összefogás, a régi keresztényi értékrend visszahozásán kellene fáradoznunk, mint egymást szapulnánk, mert elvégre keresztények vagyunk.
Elmondok egy történetet, velem történt meg, hogy mire is tanitott engem Jézus Krisztus: Régebb miséről kijövet csak úgy dagadt a mellem a büszkeségtől, hogy én katolikus vagyok és micsoda szerencse, hogy annak születtem... és akkor belülről megszólalt egy hang: te mi jogon helyezed magad más vallásuak fölé, miért nézed le őket- ez egy igazi keresztényi hozzáállás? Megvallom nagyon elszégyeltem magam. Rájöttem, hogy ez a mentalitás csak megosztottsághoz vezet. A keresztényeket nem kell megtériteni, ők már ugyanazt az Istent imádják. Miért kell a különbözőségre annyira görcsösen koncentrálni? -mert ilyenkor negativan gondolkodunk és a negativ gondolkodás tudjuk, hogy honnan ered. Inkább nézzük mennyire van tele az a pohár, mi köt össze minket. Higgye el, hozhatok jobbnál jobb érveket, idézeteket és ezt folytathatjuk a végtelenségig de akkor sajnos az Igét a széthúzásra és nem az összefogásra fogjuk használni és egyikünköt sem fogjuk meggyőzni semmiről. Vajon ez lenne a küldetésünk?

Mondok még valamit, Romániában élek, köztudott, hogy a románok és a magyarok sokszor mennyire szemben állnak egymással. Egy zarándok helyen történt ahol több száz ember volt, románok és magyarok vegyesen és közösen imádkoztunk, el sem lehet mondani milyen érzés volt. Egyszer egy román hölgy odajön hozzám és arra kér, hogy az imádságot irjam le fonetikusan magyarúl, mert ő velünk a saját nyelvünkön is akar imádkozni és még ráadásul nem is voltunk ugyanolyan vallásuak. Láttam megvalósulni Isten akaratát. Nem kellet ide sem pap, sem politikus, hogy mindez megvalósuljon.
A változást Isten hozza el mindenkinek a lelkébe. Ha már szöllőmunkások vagyunk sok a munka és ha együtt végezzük egymásra és Istenre figyelve, tiszteletben tartva egymás értékeit csak a jó termésben gyarapodhatunk.

Öszinte tisztelettel Levente

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 11 éve

Levente.

Ez a cikk véletlenül sem a jelenkor katolikus híveinek a véleményét boncolgatja, ami talán nem is kellene hogy fel legyen róva hibájául a cikkírónak, hanem egy történelmi bűnt tár fel.
És talán éppen azért is lenne felesleges egy katolikust megszólaltatni, mert.

1 a papságot ebben és ennek a hirdetésére képződött ki,

2 a hívek gyermekkoruktól fogva ebben nőnek fel és nem is tudnak más lehetőséget, hiszen a papságtól hallott információk és magyarázatok javarészt felszabadítják ennek elfogadására a hívek lelki ismeretét.

Azért írtam, hogy javarészt mert a kisebb keresztény egyházakba korunkban milliós nagyságrendben mennek át a katolikus hívek, vagy válnak világiakká.
Ezt az elvándorlást figyelembe véve meg sem kell kérdezni senkit, hogy hogyan éli meg a Mária kultuszt.

Több kisebb keresztény egyházba átment exkatolikus mondta, hogy az igében olvasottak és a templom bálványszobrai közötti kontrasztot nem lehet feldolgozni.
Vagy szemet kell hunyni a bűnös bálványimádással szemben, vagy ha becsületes akar lenni Isten felé az ember akkor ki kell jönni onnan.

A korai egyháznak is rettenetesen sok háborúskodása volt más bálványimádó egyházakkal szemben (Efézusi Diana, Zeusz kultusz....stb) és míg azok elveszni látszottak, de valójában beszivárogtak a keresztény egyházakba megalkuvó keresztények által, álbékesség jött létre Európa vallási palettáján.
Huszt, Kálvin, Luter, a hugenották, baptisták, metodisták, mind, mind ettől a bálványcsókolgatásból menekülve váltak ma már hősökké és Istenkeresésükben egyben mártírrá is.
Valójában a kereszténység ma is sokat szenved a bálványokhoz ragaszkodó egyházak soraiból kikerülő keresztényüldözőktől.

Ebben a cikkben senki nem állította, hogy a katolikusok nem hisznek a túlvilági életben, Mózes a testvér szót rokon és nemzeti értelemben is használta és ezért nem pont ide illő példa amit idéztél, Máriának is szüksége volt kegyelemre az örökletes bűn miatt, hiszen az angyali is így köszöntötte, hogy örülj kegyelembe fogadott, és itt már meg is dőlt a szeplőtlen fogantatás katolikus magyarázata.
Aztán:
Pont Éván keresztül jött be az egész emberiség történelmébe a bűn, és nem Márián keresztül ment ki és ezért sem kell nagyobb jelentőséget tulajdonítani Máriának az egyházban, mint ami valójában volt amit olyan nagyon igyekszel cáfolni.

Illésről, Énokról, valóban írja a biblia az elragadtatást, sőt Jézus elragadtatásának is rengeteg tanuja volt, Mária ezzel kapcsolatban nem kapott külön leírást, hogy elragadtatott volna, holott nem megszokott, hanem különleges esemény az elragadtatás.
Ha nincs följegyezve akkor nem tekinthetjük hitbeli kérdésnek, hanem inkább egy hozzátevésnek az írásokhoz.
Nem tudom elképzelni, hogyha Isten elragadtatta volna Máriát és az ég királynőjévé koronázta volna, akkor egy ekkora tisztességet kifelejtett volna a biblia lapjairól.
A Napba öltözött asszonyról meg hol is van megírva, hogy ő Jézus anyja?
Vagy hogy ő lenne Mária?

Válasz

VAJNA LEVENTE üzente 11 éve

Ez a cikk sajnos katolikus szemmel sok olyan elemet tartalmaz ami féligazság, vagy elferditett. Miért nem idéz az iró a katolikus hittel kapcsolatsoan katolikusokat, akik belülről élik meg a vallásukat és nem olyan forrásokra hivatkozik amelyek kivülről szemlélik ezt a vallást és elmondják, hogy mit is hisznek ezek a hivők. Ha meg csak csupán tájékoztató jelleggel akarta ezt leirni akkor nem jó hangnemet választott.

Ilyen szempontból nézve ez egy támadó álláspont, más vallásnak a lenézése és az egész csak háborúsághoz vezet és nem keresztényi lekülethez.

A válaszom csak tájékoztató jellegű és nem célom más vallásuak meggyőzése vagy földbedöngölése, aki akarja elfogadja, vagy legalább megismer egy-két katolikus érvelést.

1. A katolikusok hisznek a túlvilági életben, hogy halál után igenis folytatódik az élet, mivel a lélek halhatatlan.
"Még ma velem leszel a mennyek országában" stb.
Nézd meg Lázár és a gazdag ember példabeszédét, amelyben Ábrahám és a gazdag ember beszélget, s mindketten bizonyságot tesznek annak a ténynek a világos tudomásáról, hogy a gazdag ember testvérei még élnek, de nem a túlvilágon, és a gazdag ember emlékezik arra, hogy nem volt Isten követője (Lk 16,27-31). Ábrahám és a gazdag ember bizonyosan nem felejtették el földi életüket sem nem felejtették el ott az embereket.

2. Jézus testvérei: a korabeli zsidó nyelvben nem létezett "unokatestvér" szó igy a rokonságot is "testvérnek mondták" Aki nem hiszi keressen egy "unokatestvér" szót az egész Bibliában:

ApCsel 7,26
Másnap akkor jelent meg köztük, amikor épp verekedtek. Össze akarta őket békíteni: Emberek, ti testvérek vagytok! Miért bántalmazzátok egymást?

ApCsel 11,1
Az apostolok és a júdeai testvérek megtudták, hogy a pogányok is elfogadták az Isten szavát.

(vö. még: ApCsel 13,15.38; 15,3.23.32; 28,17.21)

Róm 9,3
Hiszen azt kívánnám, hogy magam legyek átkozottként távol Krisztustól testvéreimért, test szerint való rokonaimért

Itt Pál szinonimaként használja az adelfosz, és a szüngenész (= rokon) szavakat.
Megállapíthatjuk, hogy tehát mind a Septuaginta, mind az Újszövetség az adelfosz szót tágabb értelemben érti. Akkor miért kellene akkor kivételt tenni, amikor Jézus adelfosz-airól, azaz "testvéreiről" van szó?

2. Szeplőtelen fogantatás

Minden ember bűnősként születik erre a világra (örökletes bűn). Az Isten nem születhetett bűnős embertől. Neki minden lehetséges, még egy halandót is a bűntől mentessé tud tenni, nincs értelme korlátozni az Isten munkálkodását.
1Jn 3,6.9
Az, aki benne marad, nem vétkezik. Az, aki vétkezik, nem látta, nem ismerte meg... Azok, akik az Istentől születtek, nem követnek el bűnt, mert az ő magja bennük marad, és nem vétkezhetnek, mert az Istentől születtek.

"Tiszteletreméltó John Henry Newman: Certain Difficulties, felt by Anglicans in Catholic Teaching, II. 45. (Kr. u. 1865)

Ha Évát az emberi természet fölé magasztalta a benne lévő erkölcsi adomány, melyet kegyelemnek nevezünk, akkor elhamarkodott-e azt állítani, hogy Mária kegyelme még ennél is nagyobb volt? Ha Éva ezt a természetfölötti lelki adományt személyes létének első pillanatában kapta, akkor lehet-e tagadni, hogy Mária is léte első pillanatától kezdve birtokában volt ennek az adománynak?

Nem értem, hogyan lehet ennek a következtetésnek ellenszegülni? Ez egyszerűen és szó szerint a Szeplőtelen Fogantatás tana. Ez elválaszthatatlannak tűnik az Atyák tanításától, mely szerint Mária a második Éva. Valóban, számomra nagyon különös jelenség, hogy sok tanult és buzgó ember ezen a tanon megütközik. Csak úgy tudom magamnak megmagyarázni, hogy föltételezem, tényleg nem tudják, mit értünk Szeplőtelen Fogantatáson."

3. A Mennybevétel
Van rá példa, hogy mások is elragadtattak:
Ter 5,24
Énók az Istennel járt, és egyszer csak eltűnt, mert magához vette őt Isten. (MBT)
Zsid 11,5
A hitéért ragadtatott el Hénoch, hogy ne ízlelje meg a halált: "Nem találták többé, mert az Úr elragadta." Még eltűnése előtt bizonyságot nyert, hogy kedves az Isten előtt.

2Kir 2,1
Amikor az Úr azt akarta, hogy Illést a forgószél fölvigye az égbe, az történt, hogy Illés és Elizeus éppen elmentek Gilgalból.

Zsolt 16,10
Nem adod lelkemet a holtak országának, s nem hagyod, hogy szented meglássa a sírt.

Jel 12,1
Az égen nagy jel tűnt fel: egy asszony, öltözete a Nap, lába alatt a Hold, fején tizenkét csillagból korona.

4. A szent hagyományt sem lehet semmibe venni. Ennek köszönhetően találták meg Szt. Péter és Pál sirjait is. Az sem mellékes, hogy hogyan vélekednek erről az ókeresztény irók.

Természetesen mindez távolról sem meritette ki a pontos válasz kereteit, mindezt lehetetlen lenne kivitelezni ilyen röviden.

Keresztényi szeretettel Vajna Levente

Válasz