Keresztény: A SZELLEMI SZABÁLYSZERÜSÉG A PRÓFÉTASÁGBAN Cindy Jacobs

Szeretettel köszöntelek a Keresztény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1881 fő
  • Képek - 782 db
  • Videók - 1229 db
  • Blogbejegyzések - 5883 db
  • Fórumtémák - 100 db
  • Linkek - 32 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Keresztény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Keresztény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1881 fő
  • Képek - 782 db
  • Videók - 1229 db
  • Blogbejegyzések - 5883 db
  • Fórumtémák - 100 db
  • Linkek - 32 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Keresztény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Keresztény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1881 fő
  • Képek - 782 db
  • Videók - 1229 db
  • Blogbejegyzések - 5883 db
  • Fórumtémák - 100 db
  • Linkek - 32 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Keresztény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Keresztény klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1881 fő
  • Képek - 782 db
  • Videók - 1229 db
  • Blogbejegyzések - 5883 db
  • Fórumtémák - 100 db
  • Linkek - 32 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
Keresztény klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A SZELLEMI SZABÁLYSZERÜSÉG A PRÓFÉTASÁGBAN

Cindy Jacobs

Nagyon sok gyülekezetben nehezen értik meg, hogy hogyan kell kezelni és átadni mind a közösségi, mind az egyéni próféciákat. Tedd megfelelően és korrekt szellemi szabályszerűséggel! A prófétai szó egy katalizátor, ami hatalmas befolyással van a gyülekezetre. Ha helytelenül szolgálsz ezzel, nagy zavart és gyülekezeti szakadásokat okozhatsz. Az évek alatt nagyon sok hibát láttam, ami azért történt meg, mert nem tudták átadni és elfogadni a prófétai szavakat, a szellemi szabályszerűség megértésének a hiánya miatt.
Néhány évvel ezelőtt meglátogattam egy ima-összejövetelt Los Angeles térségében, amit úgy hívnak, hogy „Szeretet L.A” Az összejövetelt Jack Hayford (Church on The Way gyülekezet, California) és Lloyd Ogilvie (First Presbyterian Church, Hollywood) vezette.Izgalom és öröm töltötte be a levegőt, ahogy az evangéliumi pásztorok és vezetők összejöttek a pünkösdiekkel és a karizmatikusokkal, hogy közbenjárjanak Los Angeles-ért. Csodálatos volt látni az egységet és érezni Isten áldását az Ő népe között. Ahogy ültünk a csodálatos First Presbyterian Church-ben, szabadság, de mégis rend volt az ima idején. Mikrofonok voltak felszerelve a gyülekezeti folyosók mentén azok számára, akik érezték, hogy Isten vezeti őket, hogy imádkozzanak bizonyos témákért. A Szent Szellem ereje kézzel-fogható volt, ahogy a Krisztus testének különböző részeiről jövő vezetők együtt kiáltottak Istenhez. Úgy látszott, mintha a szíveknek, és lelkeknek isteni egyesülése történt volna meg. Sokkal inkább test voltunk, mint összefüggéstelen részek. Csodálkoztam a különbözőségen az egységben, ahogy a vezetők elmondták a gyülekezetek neveit és a szervezetek neveit, amit képviseltek. Hirtelen mintha egy bombát dobtak volna be közénk, egy ember vad tekintettel elkezdett ordítani (sikítani) a gyülekezet hátsó soraiból. A hangja és a testbeszéde intenzív haragot fejezett ki:” Ezt mondja az Úr: Jaj azoknak a pásztoroknak, akik gyönyörű otthonokat építenek maguknak és nem törődnek az én népemmel. Akik nem etetik a szegényt és a hontalant, és nem látják a sebzettet!” A gyülekezet hátrafordult  és megrémült a történtek miatt. Jack Hayford és Lloyd Ogilvie elkezdtek imádkozni. Elképzeltem ahogy a démonikus erők suttogtak azoknak az embereknek a füleibe, akik csak nagy nehéz erőfeszítés árán jöttek el az összejövetelre azzal, hogy: "na, azok a vad pünkösdiek”. Én személyesen nagyon mély szégyent és zavart éreztem. Kérdések futottak át az agyamon:” Azok az emberek, akik még soha nem hallottak próféciát, mit gondolhattak? Honnan jött ez a férfi? Hogy jutott be erre a zártkörű összejövetelre?” Hayford pásztor hangosan, könyörülettel, de mégis gyengéd hangon megszólította a kiabáló férfit: “Uram, megkérhetném, hogy fékezze magát? Az Ige alapján a prófétaság szelleme alárendeli magát a prófétának. Ön kontrollálhatja ezt. Nem szabályosan cselekszik.” Utána megkérte a segítőit, hogy kísérjék ki a férfit, aki továbbra is folytatta a kiabálást, mialatt kivitték közülünk. Ogilvie pásztor egyetértett, és Isten két embere hozzáfogott, hogy újból egységet teremtsen. Hayford pásztor bocsánatot kért a vezetőktől a történtek miatt. Anélkül, hogy körüljárta volna a kérdést, ezt mondta:” Őszintén szégyellem, ami történt. Kérlek, bocsássatok meg ennek a testvérnek. Nem szabályszerűen cselekedett.”
Az a tekintély, ahogy ez a két ember cselekedett egyértelmű volt, és újra képesek voltunk simán visszatérni az imádságba. Később az összejövetelen egy evangéliumi vezető felállt és elkezdett imádkozni. A hangja megtört volt, ahogy a könyörgését Isten elé vitte: „Uram, Istenem, nem mindig vettük észre mások szükségeit az összejöveteleink alatt. Atyám, segíts, hogy érzékenyek legyünk mások szükségeire.” Lágy sírások töltötték be a helyiséget. „óh,” sóhajtottam.” Ez volt a megfelelő szó, ahogy Isten akar beszélni az Ő népéhez.” Ő nem akarta ütlegelni a vezetőit a tévedéseik miatt, már úgy is eléggé le voltak nyomva. Csak egyszerűen emlékeztetni akarta őket, hogy szükséges, hogy a lényegre figyeljenek, visszatérjenek a középútra. Ezek a vezetők már lágyszívűek voltak Isten dolgai felé és nem kellett nekik emiatt szigorú, kemény intés. Annyira szerették a Megváltót, hogy csak egy szelíd oldalba lökésre volt szükségük az Ő jelenlétéből, hogy irányítsa őket tisztábban . Az „elbizakodott betolakodó” valamit hallott Istentől, de az előadása (értelmezése) egy vallásos szűrőn át jött keserűséggel telve a vezetők ellen. Valószínűleg egy olyan szervezettel dolgozhatott, akik a szegények etetésére fókuszálnak és szenvedett attól, hogy a helyi vezetők nem támogathatták e szolgálatot. Ezek az „úgynevezett” próféciák nagy károkat tudnak okozni az egységnek. Isten a rendnek az Istene. Az 1Korinthus 14,33 azt mondja: „Mert az Isten nem a visszavonásnak (angolban: zavarnak, bomlásnak) Istene, hanem a békességnek Istene, miként a szentek minden gyülekezetében.”
A zavar (bomlás) szó jelentése „rendetlenség, rendellenesség”. A 14. Fejezet végén a 40. versben megerősíti Pál ezt: „Mindenek jó rendben és ékesen menjenek.”(angolban: minden dolog megfelelően, illően és rendben zajlódjanak.”
    A görögben: az „illően, megfelelően” az „illedelmesen, őszintén, igazán” mellékmagyarázata. Ennek a gyökere a „nemes, nagylelkű, és tiszteletreméltó, becsületes.”

Az egyik szótár definíciója szerint a „protokoll” szó (magyarul: előírás, ajánlás):
”a diplomáciában a protokoll az ünnepélyes formulák és figyelmek, gesztusok, udvariasságok, amik megfelelően és korrektül van kiépítve, megalapozva a hivatalos érintkezések alatt államfők között, miniszterek között.”
Minden királyságnak van a földön protokollja. Ugyanez a helyzet Isten Királyságában is. A földi királyság királya kiküldi, megbízza a tekintélyt, hogy vigye az Ő kívánságait, vágyait, és ugyanez a hasonlóság a szellemi Királyságban is megvan. Ez a szellemi Királyság továbbítja az eseményeket a helyi gyülekezeteken keresztül és a kiküldött tekintélyen keresztül.

A KÖZÖSSÉGI PRÓFÉCIA PROTOKOLLJA
Ahogy beszélgettem kezdő prófétákkal, sokan közülük meg vannak zavarodva és azon gondolkodnak, hogy miért intették, dorgálták meg őket a pásztoruk miután bizonyos próféciát átadtak a közösségi alkalmaikon. Megfedték  őket anélkül, hogy instrukciókat kaptak volna, hogy pontosan mit csináltak rosszul.
Ezek nemcsak tiszta bibliai irányelvek a közösségi próféciákra vonatkozóan, hanem minden gyülekezetnek és csoportnak úgy tűnik, meg van a maga szabálya, kultúrája és határai.
Lehetséges, hogy neki ütközöl néhány íratlan szabálynak a gyülekezeten belül, és nem tudod, mi történik veled, hogy az emberek miért lesznek idegesek, miután átadsz egy prófétai szót.
Emellett a vezetőknek vannak bizonyos etikai törvényei maguk között, akik benne vannak a szolgálatban hosszú ideje, és úgy tesznek, mintha mindent tudnának. Szomorú, de sok fiatal vezető gyakran kemény módokon szenvednek sebeket, horzsolásokat a szívükben. Ezért van, hogy a mentori folyamat kritikus.
Emlékszem egy konferenciára, ahol megkértek, hogy adjak át egy közösségi próféciát. Amennyire csak tudtam, követtem az összes fajta protokollt. Engedélyt kértem, kicsit beszéltem arról, hogy mit fogok tenni, és utána erélyesen elkezdtem a prófétálást. Átadtam a prófétai szót és utána a beszélő testvérnő, átadta az üzenetét. Később, miután a beszélő lezárta az üzenetét, az egyik vezető megintett engem, ahogy imádkozott:” Uram, tanítsd meg Cindyt, hogy ne vágjon elébe annak, amit tenni fogsz.” Felesleges mondanom, hogy megdöbbentem. Hogy vágtam elébe? Hogy mentem elébe?  Gyorsan végigfutott az agyamon, hogy mit tettem rosszul, mit kell tisztáznom a próféciában, de nem találtam semmi hibát az egészben. Az egyik vezető félrehívott, megérezte, hogy mennyire megsemmisülve éreztem magam. „Cindy”’ mondta. „az Úr kenete annyira erős volt, amikor beszéltél, hogy a másik testvérnő üzenete úgy tűnt, nagyon lapos volt a tiédhez képest és nem volt egységben Veled.
 Személyesen sok leckét tanultam e megtapasztalásom miatt a konferencián:
    Először is: Soha nem fogok meginteni egy fiatal vezetőt az imám által.
    Másodszor teljes felelősséget fogok vállalni az összejövetel folyásával kapcsolatban. Meg fogom védeni azokat, akik alattam vannak azáltal, hogy nem fogok bizonyos személyeknek engedélyt adni hogy prófétáljanak, ha ez megváltoztatná az összejövetel folyását hátrányos, káros módon.
    Harmadszor pedig, ha megkérnek, hogy mutassak be valakit, nem fogok prófétálni azelőtt, hogy bemutatnám őt, hacsak nem együtt mozgok a szolgálóval és az ő üzenetével.

TEKINTÉLY ÉS REND A PRÓFÉCIÁBAN
A rend megértéséhez elkerülhetetlen, hogy felfogjuk, megértsük a szellemi tekintély fogalmát. Megfelelő szellemi tekintély nélkül, anarchia (bomlás) fog történni.
Ahol a vezetőségben vákuum keletkezik, valaki be fogja tölteni az ürességet!
Ez lehet egy olyan személy, aki testből cselekszik, vagy olyan, akit a sátán küld, hogy bomlasszon, szétszakítson. Gyülekezeteknek, akik megértik ezt a témát, ritkán vannak problémáik azzal, hogy bolondos emberekkel foglalkozzanak. A felelősségteljes vezető tudja, hogy ki ő Krisztusban és nincsenek megfélemlítve erős, néha kontrollal teljes személyek által. Ők bíznak a Szent Szellem vezetésében, és biztonságban érzik magukat a vezetői helyükön, amit Isten adott nekik.
Vezetői tréningem része volt, hogy tanulmányozzam a szellemi tekintély fogalmát. Rengetegszer voltam a helyi keresztény könyvesboltokban, és egyszer a könyvesbolt vezetője ajánlott nekem egy könyvet Watchmann Nee-től, a címe: „A szellemi hatalom” . A könyvet Kínában adták ki 1948-ban. Amikor megkaptam a szolgálatra való elhívásomat az Úrtól, a tekintély témája nagyon erősen a szívemben volt. Egy nap imádság közben a Szent Szellem figyelmeztetett:
„ Cindy, ha nagy tekintéllyel akarsz működni, akkor alá kell vetned magad mások tekintélyének. A keneted azzal arányosan fog növekedni, hogy megérted a szellemi alávetettséget. Emlékezz a századosra, aki Jézushoz jött és kérte Őt, hogy gyógyítsa meg a szolgáját. Egy nagy csoda történt, mivel megértette a tekintélyt, a hatalmat.”
Mérlegeltem ezt, tanulmányoztam is a Máté 8:7-10-ig terjedő részt:
„És Jézus mondta: megyek és meggyógyítom őt! De az így felelt: Uram, nem vagyok én arra méltó, hogy átlépd a küszöbömet, hanem csak mondd szóval, és meggyógyul az én szolgám. Én is felsőbbség (hatalmasság) alá vetett ember vagyok, alattam is szolgálnak katonák. És ha egyiknek azt mondom: Menj! Elmegy, ha a másiknak: Jöjj! Idejön. És ha a szolgámnak szólok: Tedd ezt! Megteszi. Mikor Jézus ezt hallotta elcsodálkozott, és azt mondta a követőinek: Bizony mondom nektek, senkiben sem találtam ilyen nagy hitet egész Izraelben .,,

ISTEN AKARATA ÉS TEKINTÉLYE
Az Isten tekintélyének való alávetettséget Jézus Krisztus példáján keresztül látjuk a Getshemáné kertben. Nee így ír erről: „Néhányan azt gondolják, hogy az Úr imájában a Getshemáné kertben, amikor vércseppek jöttek ki a testéből, az a testének erőtlensége és a félelme miatt volt, mert nem akarta kiini a poharat. Egyáltalán nem.
A Getsehmáné kertben elmondott ima ugyanaz az alapelv, amiről az 1Sám 15,22-ben van írva. Ez a legmagasabb ima, amelyben az Úr kifejezte engedelmességét, alávetettségét Isten tekintélyének. A mi Urunk először Isten tekintélyének, hatalmának engedelmeskedett.  Azért imádkozott buzgón, hogy megtudja Isten akaratát. Nem azt mondta: ”Meg akarom, hogy feszítsenek, ki akarom inni a poharat.” Ő csupán kitartott az engedelmességben. Ezt mond¬ta: „Ha lehetséges, hogy ne menjek a keresztre” de ne az Ő akarata legyen meg. És folytatta:” de legyen meg a Te akaratod”. Az Isten akarata abszolút dolog.
Mint Isten szolgái, először szükségünk van arra, hogy találkozzunk tekintéllyel, hatalommal. Mielőtt, Isten munkáját végeznénk, egész kapcsolatunk Istennel szabályozott lesz azáltal, hogy találkozunk a tekintéllyel vagy nem. Ha igen, akkor Isten által leszünk „fogva tartva” és Isten elkezd bennünket használni.
Az Úr elsősorban nem a kereszttel törődött, hanem Isten akaratának megismerésével és meg cselekvésével. Az urat nem a kereszt miatt feszítették meg, hanem az Isten akaratának megcselekvése miatt. Sokan készek a megszentelődésre vagy a szolgálat munkájára, de nekünk Isten akaratával kell kapcsolatban lennünk. Annyira ragaszkodhatunk a szolgálathoz ill. a szolgálat munkájához, hogy Isten akaratát nem tudjuk elfogadni, mert a szolgálatra fókuszálunk.

ALÁVETETTSÉG A MEGBÍZOTT TEKINTÉLYNEK ÉS A HATALOMNAK
„Engedelmeskedj a szellemi vezetőidnek és vesd alá magad nekik, folyamatosan ismerd fel a hatalmukat, tekintélyüket feletted, mert ők folyamatosan vigyáznak a lelkedre és védik, őrzik a szellemi jólétedet, úgy hogy a te részed, hogy ezt örömmel tegyék és engedd, hogy ezt örömmel tegyék és ne sóhajtozással és nyögéssel, mert ez neked nem használ. (Zsid 13,17)
Amikor csatlakozol egy gyülekezethez, szövetséget kötsz nemcsak a Krisztus helyi testével, de Istennel is, hogy engedelmeskedsz a vezetőségnek. Talán ezt most nem érted, de egyik követi a másikat. Kölcsönösen, a vezetőségnek a gyülekezet fölött felelőssége van Isten előtt, hogy vigyázzon a lelkekre. Bármelyik pásztor, aki igazán megérti ezt a szerepet, követelményt a gyülekezetében, akkor a nyáj feletti felügyeletét nagyon komolyan fogja végezni. Nagyon sok gyülekezeti tag nem látja a mélységét annak, hogy a pásztorukon milyen nehéz súlyok vannak. Fájdalmas a gyülekezeti vezetőknek, ha a fiatalabb profetikus emberek, vagy más gyülekezeti tagok elutasítják a tanácsadásukat, bölcsességüket, amit a helyi gyülekezeten keresztül kapnak.

ALÁVETETTSÉG A HELYI GYÜLEKEZETNEK
Évek alatt megtanultam megkülönböztetni azokat a profetikus személyeket, akik alá vannak vetve a helyi gyülekezetnek. Az ilyen személyek békességben vannak, és érzik, hogy védve vannak. Sajnos nem minden gyülekezet érti azt, hogyan kell megvédeni a profetikus személyt, és ez szomorú.
Sok vezető látogatja az én gyülekezetemet, A Springs Harvest Fellowship-et. Egy okból teszik ezt, mégpedig azért, mert Colorado Springsben nagy arányban vannak keresztény vezetők más városokhoz képest.

Amikor ezt a könyvet írom, megközelítőleg 80 keresztény szolgálat van Colorado Springs-ben. A mi gyülekezetünknek látása van a vezetők befedezéséről. Van egy házicsoportunk, például: 30 szolgálati vezető tagja a feleségeikkel együtt.  Jelenleg, 600 ember látogatja gyorsan növekvő gyülekezetünket. Tudom, hogy beszéltem már erről korábban, de hiszem, hogy nem lehet eléggé ismételgetni: Ne légy magányos prófétikus szolgáló. Imádkozz és keres egy gyülekezetet, amire szükséged van. Lehet, hogy el kell költöznöd egy másik térségbe, lehet, hogy egy másik város gyülekezetében kell szövetséget kötnöd.

MEGKÜLÖNBÖZTETÉS ÉS ALÁVETETTSÉG
Azt gondolom, hogy neked szükséges, hogy mindenben, amit a pásztorod mond engedelmeskedned kell tekintet nélkül arra, mi lehet ez? Természetesen nem.
 Nagyon aggódom egykét gyülekezetért, akik magukat „prófétai gyülekezetnek” hívják, de tulajdonképpen a régi „kontrolálva terelgető” mozgalom ez, és a „profetikus” látszat, álruha alatt húzódik. Azoknak, akik nem ismerik ezt a mozgalmat, ez egy magasan diszfunkcionális pásztorlás, ahol megmondják a tagjaiknak, hogy kivel randevúzzanak, kivel házasodjanak, mire költsék el a pénzüket és így tovább. Néhány gyülekezet nem engedi meg, hogy a tagja¬ik a gyülekezetükön kívül házasodjanak.
Sőt, a párok nem házasodhatnak össze kivéve akkor, ha a prófétáik „az Úr Igéjét” kapják a házasság létrejöttéhez, különben nem házasodhatnak össze. Az ilyenfajta „közreműködés” nagyon közel jár a vallásos istentisztelethez, vagy már annak is nevezhetjük. A valódi profetikus szolgálatok nagyon nagy áldást jelentenek viszont Krisztus testében.
Az alávetettség a megbízott tekintélynek, hatalomnak nem mindig könnyű, mert talán az a tekintély, aki föléd, van rendelve, nem az a személy, akit Te választanál ki. Ez akkor történik meg általában, amikor a főpásztor kijelöl egy másik vezetőt, akivel te nem igazán jössz ki. Nagyon sokszor ez egy teszt számodra, mert úgy gondolhatod, hogy a te vezetési képességed felülhaladja annak a személynek a képességét, aki ki lett választva.

ELŐLÉPTETÉS ÉS ALÁVETETTSÉG
Frank Damazio könyvében, amelynek címe: „The making of a Leader” (Egy vezető felkészítése) ír egy kitűnő fejezetet, aminek a címe: „az előléptetés példázata’’. Ez a rész kiemel egy szakaszt, a Bírák: 9:6-24, 50-57-ben. Ahol a „promotion” szó (előléptetés) háromszor szerepel. A példázat négy fáról szól, az olajfáról, a fügefáról, a szőlőtőkéről és a galagonyabokorról. Elmentek, hogy királyt válasszanak maguk fölött. Mindegyik fa, kivéve a galagonyabokor, aki nem tudta a tekintély, hatalom helyét… Ez a példázat azt a szellemi alapelvet is demonstrálja, hogy minden vezetőnek tudnia kell saját szolgálati helyét és meg kell maradnia benne!
Jótham példázata körülírja, hogy az összes közül csak egy fa tudta a helyét, azt a helyet, amit Isten adott neki, és meg kell elégedniük azzal a hellyel, hogy ott maradjanak jobb nélkül. A galagonyabokor, kifejezte a vágyát, hogy feljebb kerüljön a királyságban. Túl akart menni azon a határon, amit Isten adott neki. Akarta, hogy előléptessék a többi fa fölött, feljebbvalóvá akart válni a környezeténél, hogy felborítsa a természet rendjét maga körül és szomorú volt.
Alkalmazva ezt a példázatot a vezetésre és az előléptetésre, láthatjuk, hogy minden vezetőnek alkalmaznia kell a szolgálati magatartás elfogadását, amit az olajfa, a fügefa és a szőlőtöke kifejezett. Minden vezetőnek el kell fogadnia a szolgálat helyét, amit Isten adott neki az Ő kertjében. Sok küszködés, féltékenység, sérült érzések elkerülhetőek lennének, ha Isten vezetői megtalálnák a szolgálati helyüket és megmaradnának az adott határaikon belül.
Egy tragikus példa illusztrálja ezt: William Branham egy próféta az 50-es években arra vágyott, hogy a prófétai szolgálaton túl is szolgáljon, azon túl is, hogy működött nála az ismeret beszéde, a kijelentés ajándéka, a gyógyítás is, amiket nyilvánvalóan Isten adott neki. Tanító is akart volna lenni. Ez volt az a pont, Ern Baxter nemzetközi tanító véleménye szerint, amikor Branham büszkesége félrevitte őt az ösvényről. Branhamnak hatalmas prófétai szolgálata volt, mégis életének és szolgálatának vége tragikusan végződött.
Egy híres evangélista, a „nagy evangélista”, amikor megpróbált próféta lenni, kettétört sok szolgálatot és nagy zűrzavart okozott. Egy másik dicsőítő-evangélista szintén megpróbált próféta és vezető lenni, meghalt emiatt.
Hogy megtanuljuk alárendelni magunkat a megbízott hatalomnak, a személyes büszkeség kérdéseit nevén kell neveznünk.

Az egyik legnehezebb szituáció az, amikor egy vezető, aki fiatalabb, mint te, kerül pozícióba, vagy amikor hamarabb kerül a pozícióba, szolgálatba, mint amibe te szeretnél.  Ez gyakran feltárja azt, amit én „idősebb testvér” szellemnek nevezek. (tékozló fiú ’story’).
A Lukács 15 szerint az idősebb testvér dühös, mérges lett a fiatalabbik testvérére, aki áldást kapott az atyja kezéből. A féltékenység, irigység csúnya dolog.  Isten felemel embereket az Ő szelleme által és ez nem, attól függ, hogy milyen fizikai korban van, vagy hogy mennyi a Királyságban eltöltött ideje.
Az évek alatt, sok kemény „kiütést” kaptam azoktól, akik azt gondolták, hogy túl fiatal vagyok ahhoz a pozícióhoz. Egy nap az egyik barátom, John Dawson azt mondta nekem:” Cindy, én vagyok a legfiatalabb személy a szolgáló csoportomban (peer group, egyenrangú csoportomban), és sokszor ez nagyon nehéz nekem. El sem tudom képzelni, milyen lehet ez neked, hiszen mennyire fiatal vagy, és ráadásul nő.” Ezután imádkozni kezdett értem. Az ima nagyon mélyen megérintette a szívemet, mert az Úr tudta, hogy mennyire küszködtem ezekkel a dolgokkal, amit John említett. Fizikailag fiatal lenni egy vezetőségben nagy kihívás, és nagyon sokszor csodálkoztam, miért helyezett Isten engem pozícióba. Hidd el nekem, olvastam Jeremiás 1,7-et: „ne mondd, hogy fiatal vagy”, nagyon, nagyon sokszor éjszakákon átmondtam, amikor alkalmatlannak találtam magam.
Néhányan azt kérdezitek: van előnye annak, hogy  kritizálnak ? Alázatban tart téged azok felé is, akiket lenézhetnél!
Amikor felnőttem, apám rámutatott azokra az emberekre, akik az utcán voltak és alkoholisták voltak és ezt mondta:” Soha ne kritizáld ezeket az embereket. Isten kegyelme az, hogy az lehetsz, aki vagy!” Az egyik imám ez: „Uram, amikor elérem azt a helyet, amikor szükséges, hogy visszalépjek, vagy amikor új generációt akarsz, hadd tegyem ezt kegyelemmel, és áldás legyen másoknak”. Nagyon hálás vagyok azokért a személyekért, akik előttem voltak, akik imádkoztak és kikövezték az ösvényt az én generációm számára. Tudom, hogy az ő kemény munkájukat aratjuk, és áldás, hogy követhetjük az ő lábnyomaikat.

DÁVID ALÁVETETTSÉGI MODELLJE
Az egyik legnagyobb példa a Bibliában, hogy megértsük a megbízott hatalom, tekintély fogalmát, az Dávid és Saul története. (1Sám 18,19) Saul nagyon irigy, féltékeny lett Dávidra, mikor Dávid figyelmet kapott az emberektől, miután győzött a csatában. Szenvedéllyel teli megszállott lett addig a pontig, hogy folyamatosan meg akarta ölni Dávidot. De Dávid ezek alatt megőrizte a szívét. Dávidnak lehetősége lett volna, hogy megölje Sault, de ezt visszautasította azzal, hogy Isten felkentjét nem érinti.
Dávidnak nagy hatalma, tekintélye lett,  mert megértette a hatalmat.
Habár Dávid védte az életét, de nyíltan nem támadta meg a királyt, mert Saul Istentől felkent volt. Korábban ebben a könyvben, megosztottam, hogy sok ember által voltam mentorolova az írásaik által. Van egy kivételes könyv, ami azoknak szól, akik hatalomban vannak és azoknak, akiket kihasználtak a vezetők, ezt a könyvet Gene Edwards irta a címe: „Mese a három királyról.” Ez lényegében elmondja Saul, Dávid és Absolom történetét. Ez az a könyv, amit szükséges, hogy évente újra olvassunk. A történet szól az alávetettségről és a megtörtségről is.

ELUTASITOTTSÁG ÉS ALÁRENDELTSÉG
Hosszú évekkel ezelőtt tagja voltam egy gyülekezetnek, ahol nem értették a prófétai ajándékokat. A rossz az volt, hogy én sem. Emiatt tettem olyan dolgokat, amik nem voltak szabályosak. Visszanézve, azt láttam, hogy sok dolog azért történt, mert nagyon fiatalok voltunk a Szellem ajándékaiban. Viszont ha a gyülekezet a hallás pozíciójában lett volna, sok dolog másként lett volna. Az egyik probléma az volt, hogy nő vagyok, és nő nem oszthatott meg semmit a szószék mögül. Nagyon kellemetlen, kínos helyzetben voltam.
Egy nap észrevettem, hogy a levegő teljesen fagyos lett, ahogy beléptem a helységbe. Még mindig vezettem a dicsőítést és tanítottam a gyerekeket a gyülekezetben, de valami szörnyű rosszat éreztem. Végül megkérdeztem az Urat:” Mi folyt itt?” A válasz, amit kaptam, sokként ért. Csendesen a belső hang szólt: „Azt gondolják, hogy jövendőmondást gyakorolsz. Menj, és beszélj a segédpásztorral és a feleségével.” Mint házaspárok, közeli barátok voltunk évek óta, de a dolgok később úgy látszott, megváltoztak. Megosztottam ezt Mike-kal (férje) és azt mondta, hogy örömmel jön el velem beszélni a segédpásztorral. De Ő is szintén észrevette a furcsa meghátrálást, ami tőlük jött és az ismerőseiktől. Ahogy beszélgettünk a segédpásztorral és a feleségével, nagyon csendesek lettek. Néhány pillanat múlva beismerték: „Igen, ez igaz. A főpásztor azt mondta nekünk, hogy te jövendőmondást gyakorolsz, és még sokszor nevetett is, amikor prófétáltál. És ezt más vezetőknek is elmondta a térségben.
Ha azt mondom, hogy összetörtem ez enyhe kifejezés, lenne. Olyan volt, mint egy rossz álom, ez nem történhetett meg velem. Később ugyanaznap, felhívtam egy másik vezetőt, és megkérdeztem őt erről a dologról. Ő is megerősítette, hogy ezt mondta neki a főpásztor. „De Cindy” mondta ez a személy, „én soha nem hittem el neki. Ő csak nem érti a prófétai szót és az érzelmei elrémítették. És sajnos a fő probléma, hogy nagyon irigy rád.”
Én semmit nem tudtam, arról, hogy irigy rám, de néhány meglehetősen fájdalmas dolog történt, mialatt a gyülekezetbe jártam. Néhány alkalom volt, amikor például meg lettem intve ima által a pulpitus mögül. Tehát azt gondoltam, hogy beszélni fogom a Mennyei Atyával erről! Az Úr elé járultam, és kiöntöttem neki a szívemet. Mondtam: „Uram, Te tudod, hogy mit mondott ez az ember a Te lányodról?” -  hát persze, hogy tudta! „Kérlek, védj meg engem!”
Mialatt imádkoztam, elsodort a képzeletem, hogy hogyan fogja Isten megválaszolni az imám. Az elmémben láttam Őt, ahogy tüzet bocsát a Mennyből a pásztor fejére és a kép kiszélesedett, ahogy láttam a pásztort, ahogy csúszik mászik az ő térdein és könyörög a bocsánatomért. Éppen az én „csodálatos” képzelgésem közepette, az Úr félbeszakított az Ő atyai hangjával: „Cindy, Én sokkal jobban szeretnélek használni, de Te túl érzékeny vagy.”
A hangjában könyörület volt. Nem kételkedtem abban, hogy Ő törődött azzal, hogy mennyire megsérültem, de szeretett volna tanítani egy leckével. Hogy mit tanultam mindezekből? A hang a szívemben belül megmagyarázta: „A vezetők nagyon-nagyon sokszor küszködnek az elutasítottsággal. Ha nem tudsz ellenállni az elutasítottságnak, és foglalkozni fogsz vele ezen a szinten, soha nem fogod túlélni? megmenekülni? (you will never survive) - soha nem érsz oda, ahova vinni foglak.”
Abban a pillanatban Isten kegyelme elárasztotta a szívem. A történet vége az lett, hogy nem hagytuk el a gyülekezetet, amíg nem lettünk felszabadítva a szolgálatra később. Ehelyett találkoztunk a főpásztorral, hogy beszélgessünk erről. Még akkor nem kért bocsánatot, de az Úr biztosított minket, hogy ha tisztán tartom a szívem, minden jóra fog fordulni a későbbiekben.
Évekkel később a pásztor bocsánatot kért, és szolgáltunk együtt is konferencián, ami nagy gyógyulást hozott.


ENGEDELMESSÉG ÉS AZ ALÁVETETTSÉG
Ha visszanézek az eddigi életemre, többet tanultam a fájdalmas szituációimból, mint a jókból. A legtöbb közülük próba volt számomra, mint személy számára. Amit az ördög gonoszra akart fordítani, azt Isten jóra fordította.
Egy másik alkalommal meghívtak egy utcai hadjáratra (evangélizációra) hogy én legyek az egyik fő beszélő. Nagyon izgatott voltam, előkészültem az üzenetemre, éreztem a kenetet, alig vártam, hogy eljöjjön az az este. Ráadásul egy nagyon hosszú utat utaztam, hogy beszéljek. Az összejövetel délutánján megérkeztem.
Az evangélizáció felügyeletével megbízott vezető odajött hozzám és ezt mondta: „Cindy, a pásztorok vezetősége úgy érzi, hogy nekem kell ma este prédikálni.” Nyeltem egy nagyot és ezt motyogtam: „Okay, tegyetek azt, amit éreztek.”
A vér végigfutott az agyamon, ahogy a szobám felé tartottam. Mike ott talált engem, - nagyon „szellemi állapotban” – ki voltak sírva a szemeim. Amennyire tudott, megvigasztalt, mialatt kiöntöttem neki a fájdalmas érzéseimet. A végén lecsendesedtem, és nagyon csendben várakoztam az Úrra. Hirtelen megtudtam, hogy ez egy próba volt. „Úgy gondolom, hogy nekem kell lenni Isten edényének az Ő népe számára?”
Tűnődtem. Arra gondoltam, hogy a másik beszélő jobban el tudja érni a hallgatóságot, mint ahogy én tudnám. Elhatároztam, hogy imádkozok Istenhez, hogy áldja meg a beszélő üzenetét sokkal jobban, mint ahogy én felkészültem az alkalomra, és hogy ennek eredményeképpen sokan jöjjenek be Isten királyságába. Aznap este, ahogy ott voltam az emelvényen és közbenjártam, a szívem békességben volt. Amikor a megtérésre való felhívás elhangzott, az emberek tömegével jöttek ki, az arcukon könnyek csorogtak végig. „ Óh, köszönöm, Istenem.” Sóhajtottam. „  Annyira jó vagy. Te tudtad, hogy ki a legalkalmasabb személy arra, hogy ma este ki szolgáljon az Igéddel ezek felé az emberek felé.”
De azt mondhatod: „De mi van akkor, ha a vezetők rosszul látták és neked kellett volna prédikálnod? Megtörténhetett volna?” Persze. Igen. De nem számít. Ami számít, az az engedelmességem. Annyira hiszek az alárendeltségben a kiküldött, megbízott hatalomnak, hogy ha még a pásztorok rosszul is látták volna, Isten jóvátette. Később, ahogy szolgáltam, a kenet sokkal erősebb volt, mint ahogy addig megtapasztaltam. Isten megáldotta az engedelmességet. Ez jobb, mint az áldozat.


ISTEN FELKENTJEINEK A MEGBECSÜLÉSE, TISZTELETE
Néhány esetben Isten felkentjeinek tisztelete és megbecsülése valóságos kihívás lehet. Arra gondolok, amikor a vezetőségben egy személy „Saul”, vagy éppen a Saullá válás folyamatában van. A legtöbb vezető nem Saulként kezdi. Tulajdonképpen, Istennek a nagy szolgálói voltak. De valami történt velük, ami megmérgezte a kenetet: lehet, hogy egy személyes tragédia, vagy a büszkeség lett erősségé az életükben.
Barátom, Ed Silvoso azt mondja, hogy:
a büszkeség olyan, mint a rossz lélegzet – Te vagy az utolsó, aki megtudja!
A fiatal vezetők hajlama, különösen a fiatal profetikus típusú vezetők hajlama, hogy megintik, aki Saullá vált. De ez nem a bibliai minta. 1Tim 5,1 ezt mondja:
„Ne dorgálj meg idősebb embert, hanem tanácsold, buzdítsd, figyelmeztesd?(exhort) mint apádat.”
A King James verzió az „idősebb” személyre, a „vén” szót használja. A „ne dorgáld, intsd meg” kifejezésre pedig „ne szidd, meg vagy ne fenyítsd meg.”
Évekkel ezelőtt egy én korombeli vezető nagyon kiborult a miatt, amit egy idősebb vezető tett. Írt egy korrigáló levelet, és megkért, hogy adjak tanácsot, hogy elküldje-e a levelet. Egy picit gondolkodtam, és ezt mondtam. „Tudod, ha te elküldöd ezt a levelet, nem fogja elfogadni tőled. Emellett az Ige azt mondja, hogy ne dorgáljunk meg egy idősebbet, (vént?) Ez a személy, kritizálásnak fogja venni csak.”. „Mit tegyek akkor?” kérdezte.
„Imádkozzunk.” Mit imádkozzunk? Megegyeztünk abban, hogy egy hozzá hasonló korú vezető, akitől el is tudja fogadni a korrekciókat, beszéljen vele. Kértük továbbá, hogy Isten lágyítsa meg a szívét, mikor a korrekció eljut hozzá. Ez a szóban forgó személy sok személyt bántott már az évek alatt a kemény szavaival, érzéketlen megjegyzéseivel, de egy nagy bibliatanító volt. Nem ez volt az első megkeresés, amit kaptam fiatalabb vezetőktől a miatt a bánás¬mód miatt, amiben részesülnek az idősebb vezetőktől.
Isten rendkívüli módon megválaszolta az imánkat aznap. Később hallottam, ahogy ez a szóban forgó vezető publikusan megosztotta, hogyan foglalkozik Isten az ő durvaságával, a szívének a keménységével.
A nagy vezetők a tisztelet edényei Krisztus testében. Ezek az edények sokat lettek használva sok ember által olyanynyira, hogy a széleik csiszolatlanná, durva felületűvé váltak. Az életkörülményeiken keresztül kicsorbultak és meg-repedezettek lettek, mint az olyan edények, amikből ha inni próbálunk, megvághatjuk magunkat, ahogy iszunk a bölcsességükből. Egy figyelmeztetést szeretnék mondani a fiatalabb vezetőknek: Emlékezzetek kedves barátaim, a szeretet sok vétket elfedez. (1Pét 4,8) Úgy bánj az idősebb vezetőkkel, mint ahogyan Te is szeretnéd, hogy veled bánjanak, az életednek ugyanebben a periódusában, mint amiben ők vannak!

A SAUL SZELLEM
Az elmúlt 12 évben sok szívrendítő történetet hallottam pásztoroktól, akikhez személyek vagy többen is odamentek a gyülekezetükből, és megvádolták őket, hogy „Saul szellem” van bennük. (Saul szellem: irigység, féltékenység, kontroll, manipulálás). Ezek a pásztorok közeli barátaim voltak, és én tudtam, hogy nincs Saul szellemük. Nagyon meg-sérültek, mivel a munkájukat komolyan végezték. Nagyon megbántotta őket, hogy azok a személyek, akik miatt éjszakákon át fenn voltak imádkozni, közbenjárni, meglátogatták őket a kórházakban, ha betegek volta, ennyire ellenük fordultak. De milyen dolgokat tett Saul? Saul féltékeny, irigy volt, és kontrollált, mint egy potencionális gyilkos. Visszautasította Isten prófétáira való figyelést, és azt tette, amit akart. Amikor lehetőség adódott, Isten törvényeit elferdítette az ő maga vágyaihoz, és megpróbálta manipulálna Isten prófétáját, hogy mindezt Isten kedvéért tette. Emlékezz, hogy engedetlen volt Sámuel instrukciójának.
Néhány Saul már van, és néhányan már a Saullá válás folyamatában van. Legyél olyan, mint Dávid, aki visszautasította, hogy érintse Isten felkentjét. Ha elkezdesz beszélni a háta mögött, felelős leszel a cselekedeteidért. Emlékezz, Isten utálja, ha megosztást hozunk a testvéreink között. (Péld 6,16-19)
    Mi van akkor, ha Saul hatalma alatt vagy és dárdát hajít neked?
 Először is: keresd az Urat, hogy maradj-e ott, vagy ne. Ha úgy érzed, hogy menned kell, akkor hagyd el a gyülekezetet vagy a szolgálatot, de tedd ezt korrekten. Ne szaladj el a pusztaságba búcsúzás nélkül. Ez fájdalmas lehet, és rossz hírnevet hozhat számodra. Évekkel ezelőtt, a férjem és én elhagytuk a gyülekezetünket inkorrekt módon a tudatlanság miatt. A gyülekezet felhatalmazott minket, hogy az ifjúsági csoportot vigyük és a munkánkat komolyan vettük. A csoportunk végig akarta tanulmányozni az Apostolok cselekedeteit, így elkezdtük fejezetről fejezetre végig venni a könyvet velük.
Egy kis idő múlva rájöttünk arra, hogy ha tovább folytatjuk az apcsel tanulmányozását, el kell mondanunk, hogy hiszünk a csodákban, és hogy Isten ma is gyógyít. A gyülekezetünk szigorú hozzáállással volt a gyógyulás ellen és így lemondtunk a pozíciónkról és aztán csendben eljöttünk a gyülekezetünkből. A hiba az volt, amikor lemondtunk, hogy nem mondtuk el senkinek, hogy miért távozunk. Csak elmentünk. Visszanézve, utólagos bölcsességgel, beszélnünk kellett volna a pásztorunkkal, és el kellett volna neki magyaráznunk, hogy miért gondoltuk, hogy távoznunk kell. Az új gyülekezetünk hitt a gyógyulásban és mi azt gondoltuk, hogy a korábbi gyülekezet nem tudta volna ezt megérteni. Alapjában véve, tehát a könnyű utat választottuk és így mentünk el, ami megtört egy szövetséget. Ha mi megtörünk egy szövetséget, meg kell térnünk belőle, és rendezni kell a helyzetet a gyülekezettel, amit elhagyunk, mert ez megakadályozhatja Isten áldását az életünkben.

JÉZABEL SZELLEME
Emellett, hogy embereket vádolunk a Saul szellemmel, van egy másik terület, ami miatt aggódok? Ez pedig, amikor az emberek „csípőből” rávágják: „Jézabel!”
Bizonyos emberek valóban Jézabelekké válhatnak, de ez egy komoly vád. A Jel 2,20-úgy írja le Jézabel, mint egy ha-mis prófétát, aki Isten népét megtanítja az ő példájával arra, hogy hamis isteneket imádjanak. Ebben a hamis vallásban kultusz van, prostitúció, tehát erkölcstelenség is. Azáltal, hogy Isten népét megtanítja bálványokat imádni, befolyásolja őket. Hiszem, hogy Jézabel bejutott a gyülekezetekbe. Egy vezető mondta nekem, hogy volt egy csoport, amelyben egy női vezető Jézabellé vált és megfogta a férfiakat a gyülekezetből, és ágyba vitte őket. Ez a fajta megcsalattatás történik. Másik sajátossága Jézabel szellemének az 1Kir 21-ben láthatjuk. Jézabel megölette Nábothot az igaz embert, hogy a férjéé, Akhábé legyen Náboth szőlője. Ő egy uralkodó, csaló, és gyilkos is. Hiszem, hogy Jézabel szelleme manifesztálódik ezekkel a tulajdonságokkal a mai gyülekezetekben is. Férfiak és nők is egyaránt befolyásolva lehetnek ez által a szellem által, a démoni erőknek nincsen nemük.
Másrészről meg manapság, a „testvérek vádolójaként” működik, ami úgy tűnik, hogy uralkodó, féktelen és megbé-lyegzi az erős vezetőket, hogy Jézabelek. Isten félelme kell az életünkre, amikor valakit ezzel a borzalmas nőnek a nevével címkézünk fel.

AZ ABSOLON SZELLEM
Egy másik probléma, amivel találkozni lehet a gyülekezetekben és körülvesz embereket, akik hasonló szelleműek Absolonnal. Absolon megpróbálta átvenni az ő apjának a királyságát. Ez egy olyan terület, amit leleplezek egy könyvemben a közbenjáróknak.(„Az ellenség kapuinak a birtokbavétele”) Ez a lázadó és áruló magatartás nemcsak a közbenjárókra van hatással, hanem a fiatal profetikus emberekre is. Ők magasan hajlamosak, hogy olyanok legyenek, mint Absolon. Itt van néhány ok, ami ezt a problémát okozhatja:
    A profetikus emberek hajlamosak felismerni a vezetők hibáit, gyengeségeit, sebezhetőségeit.
Ez azért van, mert az Úr azt akarja, hogy növekedjenek a közbenjárói imádságban.
    A profetikus emberek gyakran adnak helyes üzeneteket, szavakat, de nem szabályszerűen.
 Amikor a korrekció, helyreigazítás nincs elfogadva vagy ennek a menetrendje lassúbb, mint ahogy ők akarják, keserűek lesznek. Nem értik hogy lehet, ők pontosan ítélték meg a helyzetet, de rosszul továbbították. Más szóval igazuk van, de mégsem helyes, amit tesznek.
    A keserű fiatal profetikus vezetők elterjesztik, vagy elmondják másoknak, hogy mit látnak a gyülekezetben vagy a vezetőségben.
Ez azt okozza, hogy egy ítélkező, kritikus szellem támad fel a vezetők ellen. Az ítélkező-kritikus emberek a gyülekezetben úgy össze tudnak seregleni, mint ahogy a madártollak összegyűlnek.
A megcsalattatás, becsapás könnyen be tud lépni ezen a ponton. Az ilyen próféták elcsábíttatnak, abba a hitbe kerülnek, hogy ők jobban tudnak mindent, mint mások vagy nekik kellene a pásztornak lenni. Mások a megcsalattatás alatt kijelentik, hogy tudják, hogy kinek kellene lennie az új pásztornak a jelenlegi helyett. Az ilyen fajta becsapás, megcsalattatás és széthúzás lázadássá válhat a gyülekezetben.
Habár először a profetikus ember helyesen azonosítja a problémát, de nagyon rossz módon adja át, és olyanná válik, mint Absolon, telve lázadói vezető képességgel. Figyelmeztetni szeretném azokat, akiknek a vezetése alatt fiatal profetikus emberek vannak: Próbáld meg meghallgatni a fiatal vezetőket és nézz túl az arroganciájukon és azon is, hogy inkorrekt módon továbbítják az üzenetet. Ezután, gyengéden oszd meg velük.. Találj valamilyen módot, hogy megerősítsd őket, és gyengéden adj instrukciókat nekik a szabályszerűségről, hogy hogyan kell továbbítani a próféciákat a vezetőségnek.
  
TEKINTÉLY(HATALOM) ÉS  A TISZTELET   Az egyik kevésbé érthető fogalom a gyülekezetekben, napjainkban, azoknak a személyeknek a tisztelete, akik tekintélyek fölöttünk. A Webster szótár ezt mondja a tiszteletről:
    valaminek a becsült értéke vagy ára, magas értékelés, nagyrabecsülés, hódolat,
    Nagyrabecsülés bizonyítéka, bizonysága, vagy jele.
A tisztelet bármi jele, vagy a nagyra értékelés jele, ami szavakkal vagy tettekkel, mint pl. katonai vagy polgári elismeréssel van kifejezve
    Méltóság, magas rang vagy hely
Természetesen nem kell hódolnunk a vezetőinknek, akik fölöttünk vannak, de meg kell értenünk, hogyan kell érté-kelni, becsülni és tisztelni őket. Tiszteljük őket, nemcsak mint emberek, hanem a pozíciójuk miatt is, amit az Úr adott nekik. Ahogy utazom a világban, és számos gyülekezetben szolgálok, mély benyomást kapok arról, hogy hogyan tisztelik a vezetőket. Nagyon sok afrikai-amerikai gyülekezetben jól működik. Buenos Airesben, Argentínában: Vision de Futuro gyülekezetet Omar Cabrera pásztorolja feleségével, tisztelik azokat, akik tekintélyek felettük, és azokat is, akik szolgálnak a gyülekezetükben.
Mindig érzem, hogy értékelnek, tisztelnek, amikor ott vagyunk náluk. Sajnos, vannak gyülekezetek, akik nem tudják, hogyan kell bánni az utazó szolgálatokkal, és a vendégszolgálók nem kapnak értékelést, tiszteletet.
Még amikor Pál fizikailag is a börtönben volt, bemutatta a tiszteletet, amikor a szanhedrin elé vonszolták az ApCsel. 23,1-5-ben: ,,Mikor pedig a Tanácsra vetette szemét Pál, mondta: Atyámfiai férfiak, én teljes jó lelkiismerettel szolgáltam az Istennek mind a mai napig. Anániás főpap pedig megparancsolta azoknak, kik őmellette állnak, üssék Őt szájon. Akkor Pál mondta nekik: Megver az Isten Téged, te kimeszelt fal! Te leülsz engem a törvény szerint megítélni, és törvényellenesen parancsolod, hogy engem megverjenek? Az ott állók pedig azt mondták: Az Istennek főpapját szidalmazod? Nem tudtam, hogy Ő főpap. Mert meg van írva: A te néped fejedelmét ne átkozd! – (2Móz 22,28) -
Tudatlanságáért bocsánatot kért a Főpaptól. Gondolkozz el ezen. Először Pál ütött a szájával, és ösztönösen reagált, vitatkozott. Mikor megtudta, hogy főpap, akkor azonnal alázatos lett a szellemében, de nem a durva bánásmódra, ha-nem a pozícióra. Ez volt az, amit Dávid is megértett Saullal kapcsolatban. Ő nem vetette alá magát a durva bánás-módnak, és nekünk sem kell, de a magatartása, hozzáállása helyes volt.

KIHASZNÁLÁS (DURVA BÁNÁSMÓD) ÉS ALÁRENDELTSÉG
Fontos, hogy tudjuk az egyensúlyt, hogy ne rendeljük alá magunkat a durva bánásmódnak, de a magatartásunk he-lyes legyen. Amikor van egy ellenséges reakciónk, arra, amikor a vezetőnk mond valamit, itt az ideje, hogy el kezd-jük keresni a szívünket. Meg kell, hogy kérdezzük magunktól: A múlt sérülései és sebei miatt reagálok-e így, vagy ez tényleg egy kihasználás, vagy durva bánásmód? Ez a személy tényleg olyan mint Saul? Az igazság az, hogy elsőre nem biztos, hogy el tudjuk ezt dönteni, de elengedhetetlen, hogy keressük az Urat imádságban.
Van egy rész, amit már korábban érintettem, és nagy áldás az üldözött vezetőknek, de mégis kiveszik a szövegösszefüggésből, hogy „üssék a juhokat”,
11Krón 16,22: „Ne érintsétek az én felkentjeimet, és az én prófétáimnak ne ártsatok!”
Akik azt gondolják, hogy ez azt jelenti, hogy az emberek a gyülekezetekben nem gondolkodhatnak saját maguk, és nem kérdőjelezhetnek meg semmit, amit a vezető mond. Nem erről beszél itt az ige. Azt jelenti, hogy még a kérdéseink közepette is a szívünket tisztán kell tartani, és nem támadni. Ha igazságtalanul ellene megyünk egy vezetőnek, Isten meg fogja Őt védeni és gondot fog viselni róla, és nekünk felelnünk kell azért, amit tettünk az Úr előtt.

KONFLIKTUSOK ÉS NÉZETELTÉRÉSEK MEGOLDÁSA
A Mt 18,15-17 tiszta bibliai példát ad erre a témára: „Ha a Te atyádfia vétkezik ellened, menj és mondd meg neki négyszemközt. Ha hallgat rád, megnyerted a te atyádfiát.”
Ez az első lépés gyakran át van ugorva. Sokkal megszokottabb számunkra elmondani inkább 15 embernek a problémát, anélkül, hogy azt a személyt megközelítenénk, akivel nézeteltérésünk van. Majdnem minden kapcsolatnak van lehetősége, hogy sérelem, sértés, vétek érje.
A legtöbb ember a barátságban szükséges, hogy tisztázzon bizonyos helyzeteket időnként, vagy egyszer-kétszer. A keresztények gyakran annyira kedvesek egymáshoz, hogy ezek a dolgok felnövekednek, amíg hirtelen fel nem fújják. Egy sérelem tud olyan lenni, mint egy háló, hurok vagy egy kelepce. (Énekek Éneke 2,15)
Mielőtt odamennél valakihez egy sértés miatt, imádkozz és keresd az Urat, hogy a szíved és az illetőé is lágy legyen. Keresd az Urat a Szent Szellem erejéért, hogy legyen ott a találkozáskor. Használhatod az oldás és kötés hatalmát, hogy megállítsd a sátán, hogy megakadályozza a találkozót vagy amiatt, hogy elutasítottságot ne okozzon és ne lépjen be a folyamatba. (Lásd: Mt 12,29 – 16,18,19 - Luk 10,17,19)
Mt 18,16: „Ha pedig nem hallgat rád, végy magad mellé egyet vagy kettőt, hogy minden szót két vagy három tanú vallomása bizonyítson.”
Ez a második lépés. Ha megpróbáltad megbeszélni és nem lett sikeres, kérj egy másik közvetítőt vagy kettőt, hogy csatlakozzon hozzád. Néha mindkét oldalról hoznak egy másik személyt a találkozóra, akiben bíznak, vagy kölcsönösen hozhatok egy semleges közvetítőt. Kérd az Urat, hogy a megfelelő időzítés miatt, hogy a személy,akivel konfrontálnod kell, érzelmileg jól vegye amennyire lehetséges a találkozó intenzitását.
„Ha azokra sem hallgat, mondd el a gyülekezetnek. Ha pedig a gyülekezetre sem hallgat, legyen olyan előtted, mint a pogány, vagy a vámszedő.”(17.vers)
Reméljük, hogy a legtöbb sérelem soha nem fog ilyen messze eljutni. Rendkívül kemény szívűnek kell lenni ahhoz, hogy valakiről kihirdessük, hogy pogány vagy vámszedő. Ezt a lépést is nagyon fontos megtenni, ha szükséges. Emberek gyakran vannak kiközösítve a gyülekezeteikből anélkül, hogy a második vagy a harmadik lépés megtörtént volna és lerombolódnak ez által.
A gyülekezeteknek óvatosnak kell lennie azzal kapcsolatban, hogy mit mondanak nagyobb csoportoknak olyan emberekről, akik elestek bűnben.
Miután a személy megtért és megváltozott, a megjegyzések követhetik őt és az ő családját egy életen át. Jobb az ilyen emberekkel privát módon foglalkozni. Sokan azok közül, akik megtértek és megváltoztak továbbra is úgy bánnak, mint a pogányokkal vagy a vámszedőkkel publikusan. Nyilvánvalóan ez a hozzáállás az embereket évekig perifériára szoríthatja.


HOGYAN ADJUK ÁT PRÓFÉTIKUS ÜZENETEKET VEZETŐKNEK
„Rendben, Cindy”, mondhatod, „jól belém tetted az istenfélelmet a prófétálással kapcsolatban. De mit tegyek, ha hiszem azt, hogy az Úrtól jövő üzenetem van a gyülekezetemre vagy a vezetőmre vonatkozólag?
    Ha már kiépítetted a hitelességedet, mint „prófétai hang” a gyülekezetben vagy az ember felé, akinek szól az üzenet, meg kell osztanod olyan személlyel, aki meg tudja ítélni, hogy az Úrtól van-e, aki tényleg megbízható. (Lásd: 1Kor 14,29 - 1Thessz 5,19-21) Kérdezz az Urat, hogy ki legyen ez a személy. Gyere alázatos szellemmel és vesd alá magad anélkül, hogy biztosan állítanád, hogy ez Isten kinyilatkoztatása. Légy hajlandó elfogadni a korrigálást, ha a próféciád nem helyes. Légy szelíd.
    Ha nem építettél ki hitelességed a helyi gyülekezetben, a protokoll az, hogy keress egy vezetőt a gyülekezetben, és Ő ítélje meg az üzenetet. Ez egyébként majd felépíthet hitelességet, ha az igéd pontos.Az egyik hiba az szokott lenni, hogy olyan embereknek mondják el az üzenetet, aki nem tudja megítélni, vagy nincs vezetői tekintélye Krisztus testében. Ha az üzenet a gyülekezetre vonatkozik, bölcs lenne, ha találnál valakit, aki el-ismert abban a gyülekezetben, hogy tud adni is megítélni is prófétai üzeneteket.
    Ha azt hiszed, hogy kaptál egy prófétikus üzenetet egy személyre, ha fiatal vagy még a prófétálás területén, találj valakit, aki régebb óta mozog ezen a területen, és bízd rá bizalmasan az üzenetet, mondd el neki. Kérdezd meg, hogy az Úrtól van-e szerinte, és ha igen, menjen veled ahhoz a személyhez.
Időnként fiatal prófétai hangok kapnak próféciákat meglehetősen jól ismert vezetőkkel kapcsolatban, és azt akarják, hogy én adjam át a próféciát ezeknek a vezetőknek az ő nevükben. Rendszerint megnézem az igéket, és imádkozom értük. Néha azt mondom:” Fel fogom hívni őket, és át fogom adni az üzenet lényegét, és ha úgy gondolják, hogy szeretnének veled beszélni személyesen erről, akkor biztos meg fognak keresni.” Más alkalomkor azt javaslom, írják le az üzenetet, vagy Igét, és elmondom a vezetőnek, hogy úgy gondolom, hogy vizsgálja meg ő is.
Nagyon fontos figyelembe venni, hogy elfoglalt, ismert vezetőket gyakran üldöznek emberek, akik azt gondolják, hogy hallottak valamit Istentől róluk. Soha nem akarom elbátortalanítani az embereket attól, hogy prófétáljanak nekem, de mégis gyakran kapok bolondos, beteges, téves próféciákat. Időnként kapok valóban olyan próféciát, ami nagy áldás számomra – olyan személyektől is, akit nem ismerek.
Ahelyett, hogy azt mondanád: „ezt mondja az Úr”, inkább mondj ilyesfélét: „Ezt kaptam, amikor imádkoztam érted. Megvizsgálnád?”
Ha pedig már átadtad az üzenetet, hagyd is ott, bízz az Úrban, hogy valósítsa meg, természetesen, ha az Úrtól van.
 
A TESTÜLETI PRÓFÉCIA MEGOSZTÁSA 

Ha a prófécia az egész gyülekezet számára vonatkozik, és az összejövetel előtt kaptad, írd le és add oda egy vénnek, akiben megbízol. Ha amit kaptál, több mint egy egyszerű prófécia, és a gyülekezet irányvonalával vagy lényeges elemével foglalkozik, meg kell ítélni, mielőtt átadod a gyülekezetnek. Nehogy csak kifecsegd egy vasárnap reggelen. Ha a prófécia pontos, a vének meg fogják határozni, hogy mikor add át, és megfognak kérni arra, hogy tartsd magadban a megfelelő pillanatig. Emberek, akik korrigáló, ítélő próféciákat adnak és nem elismertek a prófétai hangok a gyülekezetben, azokkal nagyon óvatosnak kell lenni. Ha az üzenetük nincs megítélve előre a gyülekezeti vezetők által, ők kiugornak a sorból, és megtörik a szellemi protokollt, és ez nagy zavart okozhat a gyülekezeten belül. Néhány gyülekezet mellé áll az ilyen „sorból kiugró próféciának” és más vezetőket kezdenek vádolni, sérteni nem tudván a különböző körülményeket.
 
II. A prófétai ajándék és a mentor

Bevezetés
Évekkel ezelőtt, mikor fiatal voltam, mikor kezdett felnőni a prófétai ajándék bennem, elég tapasztalatlan voltam. Úgy tűnt, hogy sokkal többet vagyok bajban, mint nem. Nem értettem, hogy mit csinálok rosszul. Voltak idők, amikor rossz időzítésben mondtam el a próféciát, vagy kemény voltam és büszke miszerint „én vagyok az egyetlen, aki hall Istentől”.
Egy bizonyos ima-összejövetel alatt, „kiváló” formában voltam. Egy barátom lánya meglátogatott minket, és én felismertem, hogy drogproblémái vannak. Anélkül, hogy megtudtam volna valamit a helyzetéről, rámutattam, és azt mondtam hangosan „drámai hangon”:
„Benned van a kábítószer démona!”. Óh! A lány teljesen kiborult. Édesanyja hetekig azon dolgozott, hogyan tudná elhozni őt a gyülekezetbe, és én elrontottam az egészet. Az igazat megvallva még most is ha rágondolok, nagyon zavarban vagyok a viselkedésem miatt.
- Mentor próféták kerestetnek! -
Fölösleges mondanom, hogy az Úr elkezdett nagy nyomást gyakorolni rám, hogy változzak, de nem értettem, hogy mit próbál elmondani. Isten el akart vinni engem arra a pontra, amikor segítségért kellett kiáltanom.
Végül egy nap arcra borultam a mosókonyhámban (a legméltóságosabb helyiség az összes közül) és könyörögtem Istenhez, hogy küldjön valakit, aki tanítani, képezni tud engem. Az imám valahogy így hangzott:
„Uram, nem tudom, mi történik velem, de majdnem mindenhol problémába kerülök, pedig segíteni akarok az embereknek ! Kérlek, küldj egy személyt, aki meg tudja nekem magyarázni, hogy mi történik körülöttem. Hol az a személy, aki tudna tanítani hozzám hasonló fiatalt ?”
Biztos vagyok, hogy az Úr a Mennyben sóhajtott és ezt mondta: „Végre rájött, hogy nem tudja egyedül csinálni.” Őszintén szólva, abban a korai időszakban nem tudtam, hogy egy felbukkanó prófétai hang vagyok. Kétségbeesettem szükségem volt mentorolásra, de alig tudtam, hogy van ilyen, hogy mentorálás.
Az évek alatt, az Úr megválaszolta az imámat azáltal, hogy küldött segítő személyeket hogy az utamat egyengessék. Tulajdonképpen számos mentort küldött. Sokszor vicceltem és ezt mondtam: „Úgy vélem, nagyon nehéz eset va-gyok, hogy egy nem is elég nekem.”
Sok vezető volt befolyással az életemre, az életem különböző szakaszaiban. Néhánynak ezt kellett mondania: „Te már túlhaladtál az én megtapasztalási szintjeimen” és imádkoztak velem, hogy az Úr küldjön egy másik személyt, hogy segítsen .
Ahogy visszanézek az életemre, a legtöbbet akkor tanultam, amikor a nehéz helyzetekben voltam azáltal, hogy rosszat tettem vagy szenvedtem a következményeitől.
Az egyik kemény lecke számomra, hogy fogadalmat tettem az Úrnak, ha tanít engem, én is tanítani, képezni fogok fiatal vezetőket, és segíteni fogok nekik. Nem akarom, hogy bárki is szenvedjen azok miatt a dolgok miatt, amin én is keresztül mentem. Nőként valódi kihívás volt, mert nem sok nő volt előttem, aki tudott volna segíteni. A barátnőm, Jane Hansen, Beth Alves és Margaret Moberly abszolút ajándékok Istentől az életemben. Peter Wagner lett az elmúlt években a mentorom és tanított engem az envangélizációval, az írással kapcsolatban, és hogy hogyan kell előadásokat tartani a különböző szemináriumokon. (Még mindig nagyon erősen a tanulás folyamatában vagyok, ezt csak mellékesen jegyzem meg.)
    
A MENTORI KAPCSOLATOK SZEREPE

Néhány mentori kapcsolat csak egy adott időszakra vonatkozik, és néhány egy egész életre.
Az Úr Ruth-ot és Naomit egy élethosszig tartó kapcsolatra hívta. Eszter és Mordekai rokonok voltak, akiket Isten elhívott az Ő céljaira egy egész nemzetért.
Az első mentorom, Vinita Copeland volt, aki már az Úrnál van, Ő tanított engem nagyon sokat a közbenjáró imádságról és hogy hogyan kell kiűzni a démonokat. Szintén képezte a barátnőmet is, Beth Alves-t. Mindig „kötekedtünk” egymással viccesen, hogy Beth a gyermek, és én vagyok az unokája a mentorunknak.
A mentorlás időszaka alatt volt néhány jó tapasztalatom, és néhány rossz is. Megtapasztaltam mély völgyeket, volt néhány ember, akik egyáltalán nem értették meg a prófétai ajándékot, tehát megbántottak engem, ahogy próbáltak korrigálni.
Egy nap egy próféta megosztotta velem, hogy szükséges hogy változzak egy bizonyos területen, a prófétai stílusomban, mint prófétai hang. Miután hallgattam egy ideig, azt mondtam neki: „Hol van az a személy, akihez fordulhatok, hogy ezekről a praktikus dolgokról tanítson engem, amit te is megosztottál velem? Van erről írva valahol?”  Akkor Nem tudtam még, hogy egy nap én is fogok erről írni.
A korai szolgálói éveim alatt, nagyon éhes voltam a tanulásra. Nem akartam bántani, kárhoztatni az embereket, vagy megijeszteni. Nem is tudtam igazán, mit csinálok! Ezért írtam Susan-ról a 2. fejezetben. Az egyik mód, ahogy tanultam, a könyveken keresztül volt. Tallóztam sokat sok keresztény vezető életrajzában (Ree Howells, Amy Carmichael, Henrietta Mears, Catherine Booth)
Amikor olvastam Catherine Booth életét, Ő a Salvation Army megteremtője (Üdvhadsereg), az Úr beszélt hozzám, hogy akar engem abban használni, hogy egy imahadsereget hozzak létre az egész világon. Mialatt olvastam a könyvét, szinte végig sírtam. Micsoda történet a kitartásról, a lehetetlen dolgokkal való szembenézésről! Emlékszem, könyörögtem Istenhez: „Használj engem, Uram, akarok tenni Isten országáért valami olyat, ami hatással lehet az egész világra. Mögöttem akarok hagyni egy legális örökséget”. Úgy gondolom, hogy Catherine Booth szellemiségéből valami átjött azon a könyvön keresztül.

Isten a te gondviselőd!
Talán csak most kezded a szolgálatod, és azon tűnődsz, hogy fogod véghezvinni, és hogyan fogod megtanulni mindazokat, amiket szükséges tudnod. Én hiszem, és bátran biztosíthatlak arról, hogy Isten fog neked adni mentort, vagy ha olyan helyen élsz, ahol nincsenek mentorok, Ő fog találni módot, hogy képezzen téged. Istennek nincsenek kedvencei. Ha hűséges vagy és kitartó, látni fogja, hogy fogadsz minden képzést, amire szükséged van. Néhányotok számára ez a könyv lesz a kezdet.
Bibliai, hogy megnézzük az életét azoknak, akik előttünk voltak?A Zsid 13,7 ezt mondja: „Emlékezzetek meg az elöljáróitokról, akik az Isten igéjét hirdették nektek, figyeljetek életük végére, és kövessétek hitüket.” Angolban: „kövessétek hitüket, viselkedésük, magatartásuk kimenetelét, eredményét.”
Pál intette a korinthusiakat, hogy kövessék őt mit példát. (I1Kor  3,15-16) Figyelnünk kell a vezetőinkre, az élet-módjukat figyelembe kell vennünk, és utánozni kell a hitüket.
Általánosan visszanézve, a legnagyobb mentoraim a szüleim voltak. Apám egy baptista gyülekezet plántálója volt (Home Mission Board) és édesanyámmal együtt mindent megtettek, hogy segítsenek elkezdeni a gyülekezetet. Nagyon sokat tanultam az ő példáikon keresztül.

A legnagyobb dolog, amit tanultam tőlük, hogy a tisztelet, becsület embere legyek.
Nem emlékszem arra, hogy valaha is hazugságon kaptam volna a szüleimet. Mindig megtartották a szavukat mind felém, mind mások felé. Az egyik mód, ahogy apám tanított engem, az a szóbeli párbeszédek alatt történtek.
Hozzá jöttem egy kérdéssel, és Ő türelmesen átvezetett az igéken. Időnként azt mondtam neki: „Apa, csak három percem van. Kérlek, mondj egy igent, vagy egy nemet!” Ő mindig kihívást intézett hozzám, hogy magamtól gondolkodjak, az igazsággal kapcsolatban.
Egy nap azt mondtam neki:
„Apa, mit tennél, ha rájönnél, hogy nem tudod az igazságot? Erősen rám nézett, és ezt mondta: „Odamennék, ahol az igazság van.”
Láttam Őt, ahogy az évek alatt változik és egyre érettebb lesz. Habár meghalt 49 éves korában egy szívinfarktus következtében, mégis kincseket kaptam a szívembe.
    Robert Clinton (Fuller Theological Seminary – Dr. C Peter W.-) definíciója ez a mentorra vonatkozólag:
A mentorlás arra a folyamatra vonatkozik, amikor egy személy egy szolgáló, odaadó, bátorító magatartást folytat, a mentor látja a vezetési potenciált, lehetőségeit„és kész segíteni a szolgálót az elhívására”a pártfogolton, és tudja elő-segíteni vagy jelentősen, befolyásolni a pártfogoltját a lehetősége, helyzet felismerésével.
 A mentor olyasvalaki, aki:
    Segíti a pártfogoltat néhány nagyon praktikus módon: azáltal, hogy időszerű alkalmas időben történő tanácsokat ad, hogy bátorítsa a pártfogoltját
    Még az Ő hírnevét is kockáztatja miatta, mert mögötte áll a pártfogoltjának
    Hidat épít a pártfogolt és a szükséges források között
    Elvárások felépítése, formálása, ami kihívást jelenthet a pártfogoltnak
    Cikkeket, leveleket, könyveket ad vagy információkat a pártfogoltnak, ami perspektívát nyit előtte
    Anyagilag is támogatja, néha áldozatkészen elősegíti a pártfogolt szolgálatát, társszolgálattal, annak érdekében, hogy növekedjen a hitelessége, státusza és presztízse, azaz tekintélye a pártfogoltnak
    Megadja a szabadságot számára, hogy a pártfogolt túlhaladjon a mentor saját vezetői szintjén, sőt ezt elősegíti.

 II.  MENTORRÁ VÁLNI A MENTORÁLÁS ÁLTAL
Ez a fejezet arról szól, hogy hogyan legyél mentor és egyaránt arról is, hogy hogyan kapj mentorálást.
Először nézzük meg, hogyan legyél mentor
Amikor Isten elhív téged, hogy vezető legyél, akár tetszik neked akár nem, mentorrá válsz azoknak az embereknek a számára, akik hallgatnak téged, akikkel kapcsolatban vagy, akik figyelnek rád!
Ez néhányak számára nem tetszik vagy kényelmetlen, de ez együtt jár e területtel, ez része a vezető felelősségének. Azok között, akik a vezetőségben vannak, néhányaknak van különleges elhívása, hogy mentoroljanak, és segítsenek fiatal vezetőket maguk mögött.
Ahogy utazok a világon, és sok várost figyelek, arra a következtetésre kellett jutnom, hogy sok generáció apátlan és anyátlan. Más szóval, ezek a generációk alapvetően nem jól működnek a szellemi szülők hiánya miatt.
Nagyon szomorú ülni és hallgatni olyan pásztorokat, akik a harmincas, negyvenes éveikben vannak, és ezt mondják:
    Hol vannak az atyák az én városomban?
    Nincs senki, akitől tanulhatnék?”
Sajnos sok fiatal ígéretes vezető szenvedett vezetőktől. Gyülekezetek pásztorai, ahol ők a fiatal pásztorok vagy segédpásztorok voltak, elvetették őket különböző okokból, ahogy az ajándékok kezdtek nőni bennük. Nagyon gyakran az elutasítottság a féltékenységből, irigységből jött, és attól való félelemből, hogy elvesztik a pozíciójukat.
Máskor pedig az érett vezetők a fiatal vezetőkkel, akik még sok mindent nem tudtak, keményen és ítélkezően bántak, ahelyett, hogy szelíden, gyengéden korrigálták volna. Ilyen esetekben a fiatal személy megfordult és elfutott. Számos új gyülekezet kezdődött ilyen kezdéssel.
Hiszem, és biztosan mondhatom prófétikus módon, hogy Isten atyákat és anyákat keres a hitben. Ő olyanokat keres, akik hajlandóak megfizetni az árat, hogy tanuljanak, hogyan válhatnak mentorokká és szülőkké, erő-teljes vezetők új generációja, akiket Isten emel fel az egész világon.
 
    ’AZ ILLÉSI ALAPELV’

 Lényegében Isten Illéseket keres, hogy betöltse a Mal 4,5-6-ot:
„Íme én elküldöm néktek Illést, a prófétát, mielőtt eljön az Úrnak nagy és félelmetes napja. És az atyák szívét a fiakhoz fordítja, a fiak szívét pedig az atyákhoz, hogy el ne jöjjek és meg ne verjem a földet átokkal.”
Habár tisztában vagyok ennek az igerésznek többféle prófétai jelentése van, de hiszem, hogy alkalmazhatjuk „Illés szellemére”, vagy azokra, akikben ott van a mentori szellem, akik felfognak támasztani az utolsó idők Illéseit, akik mentorolova lesznek. Illés szelleme gyógyulást fog hozni a generációk között. Isten háromgenerációs Isten, Ábrahám Istene, Jákób Istene és Izsák Istene. (ApCsel 3,12-13)
 Az általános problémák:
    A mentorlás hiánya, nagy sebeket okoz a generációk között. Amikor nincs tanítás, képzés az „Ábrahámok” által, akkor az  Ábrahámok féltékenyek lesznek Isten új munkájára, "diszharmónia” lesz a gyülekezeten belül.
Természetesen azt is mondhatjuk, hogy amikor az Izsáki generáció nem tiszteli, nem értékeli az Ábrahám generációt (például: nem értékeli az előttük lévőket) akkor az áldás nem helyezhető az Izsákokra…
    Ha ezek a dolgok, amiket körülírtam megtörténnek, milyen lehetőségei lesznek a Jákobi generációnak, hogy épp legyen?
Már láttam idősebb prófétákat, akik irigyek, féltékenyek voltak a felnövekvő prófétai hangokra. Ők vagy megfutamították ezeket a fiatalokat a gyülekezetből, vagy bezárták a képességüket, hogy ne tudjanak beszélni a gyülekezetben, ne tudjanak belefolyni a gyülekezet életébe.
2.  Néhány gyülekezetben „párbajozó, egymással vívó” próféciák hangoznak el, és mindegyik próféta azt mondja, hogy az övé volt az egyetlen prófécia, ami Istentől származott. Ez nagy szomorúságot és aggodalmat okoz nekem, mikor hallok ilyen helyzeteket.
3.   Máskor meg elutazom szolgálni különböző helyekre, és észreveszek fiatal vezetőket, akik nyilvánvalóan prófétikusak, de bezárták magukat. Ők annyira össze lettek törve, amikor megosztottak valamit, amiről úgy gondolták, hogy Istentől van, és utána fogadalmat tettek, hogy soha többé nem teszik ezt. Ó, mennyire megértem ezt az érzést! Sokszor én is össze voltam törve, és azt mondtam az Úrnak:
„Soha többé ne kérj engem, hogy prófétáljak! Ez túlságosan megsebez, és fájdalmat okoz!”

IV.    MIT MOND PÁL AZ ATYÁKRÓL?
Frank Damazio érdekfeszítő magyarázatot ad az „atyákról” a könyvében, aminek a címe: „Vezetővé válás”. Idézi az 1Kor 4,15: „Mert ha tízezer tanítómesteretek lenne is a Krisztusban,  de nem sok atyátok”
„Az eredeti görög nyelvben, a „tanító” szó jelentése: egy fiú vezetője, tanító, vezető, irányító, őrző, gyámolító vagy szolga, akinek a hivatala, hogy a gyerekeket iskolába vigye.”
A szó magában hordozza a szigorúságot, egy tanító szigorú cenzor, azaz kritikus volt, és megfelelő erkölcsöt követelt a fiatalember számára.
    Pál azt írja, a korinthusi keresztényeknek, hogy nagyon sok tanítójuk (azok, akik szabadon ajánlottak nekik szigorú tanításokat és merev törvényeket) van, de kevés atyáik vannak.
    A „tanító” szó rámutat egy diák-tanár instrukciós kapcsolatra, és az „atya” szó pedig rámutat egy apa-fia szeretetkapcsolatra. A Példabeszédek könyve az apa-fia kapcsolatra épült. Az apa bölcsessége, ismerete és az élet megértése átadatott a fiának, egy szerető apa-fiú kapcsolatban.
Ami Pál idejében igaz volt, az ma is igaz, hogy a Gyülekezetben van tízezer tanító, de nagyon kevés atya van. A gyülekezetben sok a tudós, professzionális szolgáló, de kevés a szellemi atya. Sok professzionális szolgáló a gyülekezetekben át tudják adni az ékesen szóló, hatásos prédikációit, ami megérinti az elménket és a gondolatainkat. Néhány vallásos főiskola és szeminárium / konferencia / eltökélt szándéka ma, hogy erős tanítókat képezzenek.
    De ki az, aki megkíséreli, hogy szellemi atyákat hozzon létre?
A Gyülekezet engedni fogja, hogy a tanítók vezetőségei megrabolják őt attól a szellemi áldástól, amit kizárólag csak a szellemi atyák hozhatnak számára?
A fiatal vezetőknek szükségük van a hitnek a hőseire, hősnőire, azokra, akik előttük voltak, és megjelölik az utat.
Soha nem felejtem el, amikor egy vacsorára mentem Freda Lindsay-vel, akkoriban benne volt a Christ for the Nations Institute vezetőségében. Miután a férje meghalt 1973-ban, „she took command of the Bible college” és egy nemzetközi szervezetté építette. Nagyon sok bibliaiskolai hallgató „Lindsay mamának” szólította őt. Az Ő hite Istenben nagyon inspirált engem. Aznap este, miután megvacsoráztunk, odafordult hozzám és rámézet egyenesen a sze¬membe: „Cindy” mondta, „tegyél nagy dolgokat Istenért. Égj a Szent Szellem tüzével.”
Csomóval a torkomban ránéztem könnyes szemmel és azt válaszoltam.
„Mrs Lindsay, hacsak a felét megtehetném annak, amit ön tett az életében, akkor már elmondhatnám, hogy nagy dolgokat tettem Istenért.”
Számos alkalommal voltam vele az óta, és minden alkalommal különleges módon buzdított engem. Valószínűleg ő fel sem fogta, hogy a kijelentése ösztönzött engem, hogy megkíséreljek bátor cselekedeteket tenni Isten királyságáért. Néha ilyen látszólag kis kijelentéseknek, mekkora hatása lehet ránk.
Egy másik személy, aki a hitnek az egyik hősnője volt, aki előttem élt, de ennek ellenére elért engem, Henrietta Mears volt, akit korábban említettem. Ő volt az egyike azon keveseknek, akik megértették a mentorolás jelentőségét. Miss Mears volt az, aki megalapította a Gospel Light Publications and GLINT-t, és nagymértékben közreműködő volt sok szervezetnek, mint például a Campus Crusade for Christ-nak.
Billy Graham azt mondta róla, amíg élt, „Ő bizonyosan az egyik legnagyobb keresztény, akit valaha ismertem!”
Isten ajándéka hogy létezel, és az, amivé formált téged.
Amivé válhatsz, az a te ajándékod Istennek.
Egy kicsit tudsz tanítani azzal, amit mondasz.
De sokat tudsz tanítani azzal, aki vagy!
Az ehhez hasonló állításaival, közléseivel, Dr. Henrietta C. Mears inspirált és kihívás elé intézett számos embert, hogy nagy dolgokat tegyenek Istenért. És a fiatal embereket inspirálta? Ők növekedtek, és a legtöbb közülük a mi időnk befolyásos keresztényei lettek – Billy Graham, Bill Bright és Richard Halverson, csakhogy né-hányat megnevezzek a több mint 400 közül, akik elmentek az összejövetelekre.”

A  JÓ PÉLDA
C. Peter Wagner sok vezetőt mentorált az ő pozíciójából kifolyólag a School of World Mission at Fuller Theological Seminary-on. Ahogy korábban említettem, Ő egy mentor számomra. Ő egyike a hit hőseinek.
Isten hűséges, hogy betöltse a szükségeinket. Édesapám nagyon hiányzott, miután meghalt, és az Úr küldte Peter-t utána, hogy szellemi atyám legyen. Az Ő egész családja közel áll hozzánk, szoktunk együtt vakációzni is. Ahogy olvastam J. Robert Clinton definicóját a mentorlásról, rájöttem, hogy Peter gondoskodott a tanításomról, képzésemről. Küldött nekem cikkeket HAD ME TEACH WITH HIM AND LENT ME HIS CREDIBILITY. Micsoda bátor ember! Én pedig másrészről gyakran imádkoztok, hogy az Úr találjon engem hűnek ezzel a nagy áldással.
Azért mert én olyan vagyok Peternek, mintha a lánya lennék, ezért ő sok szellemi unokát nyert, mert én alaposan végigmegyek azokon a pontokon, amiket ő adott az életem különböző területein. Ezeket a leckéket tovább kell adni, nem megtartani kell. Gyakran vezetők szolgálatai csak egy generációig virágoznak, mert nem veszik a fáradságot, hogy mentoroljanak.
Habár ezek a vezetők nagyon tehetségesek, mégsem hajlandók megosztani a látást, és ezek az igazságok lényegében velük halnak meg. Emberek nem hajlandók mentorálni fiatal vezetőket több okból kifolyólag, kü-lönösen azokat nem, akik most tanulnak prófétálni.
    Az egyik ok az, hogy a fiatal próféták gyakran csökönyösek, makacsok és taníthatatlanok. Ebbe bele fogok menni sokkal részletesebben, amikor a gyerekekről szóló részben.
    Egy másik ok, ami miatt a vezetők nem képeznek másokat, mert nem tudják, hogyan kell mentorolni.
    Más vezetők meg teljesen tudatlanok, nem értik, hogy szükséges, hogy mentorokká váljanak. Hiszem, hogy egy jó vezetőnek az a jellemzője, hogy megvan a képességük, hogy (to replicate) Isten kenetében utódot hozzanak létre.
- Sok fiatal Timotheus és Eszter kiált azért, hogy tanítsák őket.
A mentorolás érdekes része, hogy a fizikai kor nem akadály arra vonatkozólag, hogy kit képezzünk. Megszokott dolog emberek számára, akik 10-20 ével is idősebbek, mint én, hogy tanítójuknak tartanak. Még anyák napjára is szoktam néhányuktól kapni üdvözlőkártyákat, megköszönve, hogy ha szükségük van rám ott vagyok, tanácsokkal, kelkigondozásokkal. Ha jó mentor vagy fel kell ismerned, amikor a tanuló följebb emelkedik a szellemi hatalomban.

Pál
Pál első útja alatt Jeruzsálemben Barnabás volt a mentora, de mikor Cipruson voltak, ő lett a vezető.
Az érettségnek ez a foka megmutatkozott Bob Stennett pásztornál gyülekezetünkben, a Springs Harvest Fellowship-ben, Colorado Springs-ben. Bob pásztor 1986-ban kezdte el a gyülekezetet, akkor Mountain Shadows Christian Church volt a neve, és ő volt a főpásztor néhány évig. 1992-ben az Úr mutatta neki, hogy engedje meg, hogy Dutch Sheets legyen a főpásztor, és Ő legyen a segédpásztor. Habár Bob nem mentorolta Dutch-ot, Bob példa volt Dutch számára, ahogy Bob mentorolt más embereket. Ma, Bob példája az alázatosság szellemének, ami továbbra is beszél a vezetőkhöz.
 

VI. A SZOLGÁLÓ-VEZETŐ

A jó mentor jelzője, hogy szolgáló-vezető. A legtöbb mentort más vezetők mentoráltak.
Ez az, amit én úgy hívok, hogy „Illés- Elizeus alapelv”.
Az egyik mód, hogy egy szolgáló-vezető legyél az, ha szolgálsz másokat!
A szolgálatom korai szakaszában, néhány kiemelkedő vezető azt mondta:
„Cindy, szeretnél eljönni velem ebbe és ebbe a városban?” Hazamentem ugrálva az örömtől, annyira izgatott voltam, hogy velük mehetek és tanulhatok. Amikor ezekkel a vezetőkkel voltam, úgy néztem őket, mint egy sas, hogyan te-szik a dolgokat. Nemcsak őket figyeltem, hanem az emberek válaszait, és hogy melyik mód hatékony, melyik szolgálati mód nem.
Máskor elmentem és kitakarítottam ezeknek a vezetőknek a házait. Időnként kérdezhettem tőlük kérdéseket, mindig volt egy csomó az elmémben, amit meg akartam tudni. „Miért ilyen módon tetted ezt és azt?” Hogy válaszoljak valakinek, aki kérdez tőlem a kenetről? Látsz valamit az életemben, ahol változnom kell, mérsékelnem kell valamit?”(Ez utóbbi nagyon nehéz kérdés volt, hozzá kell tennem.) Egy dolog, amit nagyon is igaznak találtam, hogy nem ugorhatok át bizonyos lépéseket a Szellemmel kapcsolatban.
 Tanács:
    Néhány lecke alapvető, például, hogy olyannak kell lenni, mint egy szolgának, és ha megpróbálod átugorni őket, YOU WILL JUST HAVE THEM ARISE IN YOUR LIFE IN ANOTHER WAY.
     Néhány ember azt mondja, hogy azok, akik elmulasztják azt, amit Isten akar nekik megtanítani, akkor újból és újból a hegy körül fognak forogni.
Néhány ember nagyon sokszor találja magát a hegy körül forogni a büszkeségük miatt, mert nem akarnak szolgákká válni.
Isten ugyanolyan kitartó, és állhatatos, mint amennyire makacsok, önfejűek vagyunk! Csodálatos valakinek, a mentorának lenni. Gyakran nézek a saját magam gyengeségeire, és azt gondolom, hogyan tudok én valakit mentorálni?
Majdnem mindenki tud mentorolni, van valamije, amit át tud adni mindazoknak, akik fiatalabbak a Szellemben. Természetesen a mentorok életének alapvetően rendben kell lennie, és szent életet kell élnie, viszont ha arra várunk, hogy teljesen tökéletesek legyünk, akkor soha nem fogunk mentorálni. Soha nem fog fájni, ha megkérdezed az Úrtól: „Uram, akarod, hogy mentoráljak?
Ha a válasz úgy tűnik, hogy igen, akkor a következő lépés, hogy keress egy személyt, akivel Isten akarja, hogy dolgozz.

VII.  A SAJÁT TAPASZTALATOK
A magam részéről a legtöbb személy, akit mentoráltam, nem azok voltak, akikért kiáltottam, hanem spontán jöttek hozzám. Mentoráltam számos embert, mert az Úr beszélt hozzám az ismeret beszédén keresztül, hogy tanítsam őket és mindent tegyek meg, hogy segítsem őket az Isten királyságának a fejlődése érdekében.
a) tanulás nélkül nem megy…
Az egyik személy, akinek a mentorolása nagy megtiszteltetés számomra a Generals of Intercessors (Közbenjárók tábornokai) az imádság vezetője, Chuck Pierce. Néhány évvek ezelőtt beszéltem Chuck gyülekezetében a Believers’ Fellowship-ben (Hivők közössége) Dentonban, Texasban. Az összejövetel után elmentünk Mike-kal és a vénekkel ebédelni. Az asztalnál hirtelen odafordultam Chuckhoz és azt mondtam: „Be foglak mutatni bizonyos személyeknek, mert szükséges, hogy találkozz velük.” Ráadásul a szívemben az Úr csendesen beszélt hozzám: „Erőteljes prófétai ajándéka van. Azt akarom, hogy dolgozz vele, és segitsd Őt, hogy kifejlessze az ajándékot.”
Ahogy hallgattam Chuck-ot, el tudtam mondani, hogy nagy látásai voltak, de túl sok typológiával, (a pszichológiá-ban az egyes lelki típusok rendszertanával foglalkozó tudományág) szimbólummal, ami nehéz az átlagos kereszténynek, hogy megértsék a tanításait. Onnantól kezdve Chuck beleolvadt a szervezetünkbe, és erőteljesen segített minket az adminisztráció területén. Dolgoztam, segítettem Őt, hogy érthetőbb módon oszthassa meg a prófétai üzeneteket, amiket Isten szól. Ma már Ő a favoritbeszélő a konferenciákon, mert az üzenete tiszta és éles.
Amikor Isten ad egy személyt, hogy mentoráld őt, akkor ad egy különleges kegyelmet a cél, a feladat érdekében. Ez nélkülözhetetlen, mert kegyelem nélkül időnként meg leszel kísértve, hogy ne csináld tovább, vagy hogy feladd.
b) odaszánás nélkül nem megy…
Időnként, mint ahogy a természetes gyermekek teszik a tanítványok (vagy szellemi gyermekek, ahogy néhányan hívják őket) otrombán, nagy hangon visszautasítják a tanácsodat és orra buknak.
Emlékszem, hogy együtt dolgoztam egy fiatal prófétikus lánnyal, aki veszélyesen flörtölt a világgal. Egy este nagyon felbőszültem, és ezt mondtam neki: „Oké, többé nem imádkozom érted!” Valószínűleg ez volt a legjobb dolog, amit mondhattam volna, mert rendkívül türelmes voltam vele (Oh, ez Isten kegyelme volt!), talán túlzásba is vittem. Később mondta nekem, hogy megijesztettem őt olyannyira, hogy azonnal megtért, és rendbe tette az életét Istennel.
Egy nagyon fontos módja a mentorolásnak, hogy megítéld az üzenetet, szavakat, amit a tanítvány használ a kommunikálásra, amit az Úrtól kap.
Néha leülök azzal a személlyel, akit mentorálok, és megbeszéljük a prófétai stílusát, amit használ és ennek haté-konyságát. Néhány ember túl sok typológiát használ, ami nagyban csökkenti a hatékonyságukat, ahogy Chuck Pierce tette korábban, amikor megismertem Őt.          Fontos, hogy elmondd a személynek, akit az Úr adott neked, hogy mentoráld őt, hogy te a mentora vagy? - Nem szükségszerűen.
- Alkalmanként megosztom ezt az információt valakivel. Amikor az emberek azt mondják nekem, hogy ők egy „Eli-zeusok” akarnak lenni (vagy pártfogoltak) rendszerint imádkozom velük, és egyetértek ezzel, ha valóban az Úrtól van, Ő el fogja ezt végezni a megfelelő időben és az Ő módján.
- Másrészről, ha egy komoly, folyamatban lévő mentori helyzetben vagy, akkor jó ötlet, hogy együtt megbeszéljétek ezt. Azt találtam, hogy az elkötelezettségek a kapcsolatokból jönnek, és a szövetségi megegyezésnek nagy ereje van!

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Varga Zoltánné Marika 4 órája új videót töltött fel:

poka gyorgy írta 5 órája a(z) CSENDES PERCEK fórumtémában:

IGÉK A MAI NAPRA (Október 19 Péntek) Reggel: 1Móz. ...

poka gyorgy írta 6 órája a(z) IGÉK MINDEN NAPRA fórumtémában:

INTÉS KRISZTUSBAN, A SZERETET VIGASZTALÁSA, ...

Varga Zoltánné Marika 21 órája új blogbejegyzést írt: Napi evangélium ( Hétfő )

Varga Zoltánné Marika 23 órája új blogbejegyzést írt: Szent Biblia üzenete ,,

Varga Zoltánné Marika 23 órája új blogbejegyzést írt: Útmutató magyarázat,,( Hétfő )

Varga Zoltánné Marika 1 napja új képet töltött fel:

Ima_est-001_2081716_3544_s

Varga Zoltánné Marika 1 napja új képet töltött fel:

Ima_estere_2081715_3286_s

poka gyorgy írta 1 napja a(z) CSENDES PERCEK fórumtémában:

IGÉK A MAI NAPRA (Október 18 Csütörtök) Reggel: ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu